Jump to content
Annons

Slå av Genelecar?

CRZTNTR

Recommended Posts

Är det okej att slå av Genelecs monitorer genom att slå av strömmen till dom på en sån dosa, eller skadas dom då? Inte lyckats hitta någon information om detta. Vet ju att många större studios har en av/på knapp för ALLT och då även högtalarna.

Dela på andra sajter

Annons
Är det okej att slå av Genelecs monitorer genom att slå av strömmen till dom på en sån dosa, eller skadas dom då? Inte lyckats hitta någon information om detta. Vet ju att många större studios har en av/på knapp för ALLT och då även högtalarna.

brukar själv inte stänga av mina aktiva monitorer, men är de 8000-serien finns ju av/på-knapp på framsidan!!

att stänga av monitorerna med en stor switch sliter i onödan på monitorerna, och jag rekommenderar det inte.. pröva dem stå på över ett par dagar o se om du märker ngn skillnad.. 😛

jag gör inte det iaf. 😕

Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Nä, avstängningsnappen är på baksidan på några 8000:or. Men jag tänkte att när man slår på dom, funkar den inbyggda säkerhetsgrejen, så dom inte slits. Däremot när man slår av dom...då vet jag inte alls vad som händer.

Har dom helst inte på alltså!!

Redigerat av CRZTNTR
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Det är ingen som VET då? Jag hittar ingen info om det, Genelecs manualer är bra kortfattade!

Fast nu ringde jag och frågade ett serviceställe och det var tydligen ingen skillnad att slå av så, och att slå av med strömbrytaren!

Redigerat av CRZTNTR
Dela på andra sajter

Inga problem här heller. Det är ingen skillnad över huvud taget på att slå av strömmen centralt, eller slå av på genelecen - exakt samma elektriska saker händer. Jag brukar slå på på och av mina monitorer hela tiden, ett par gånger om dan, och de har inte tagit skada hittills.

GUnnar

Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.