CRZTNTR Postat 1 mars 2007 Dela Postat 1 mars 2007 Är det okej att slå av Genelecs monitorer genom att slå av strömmen till dom på en sån dosa, eller skadas dom då? Inte lyckats hitta någon information om detta. Vet ju att många större studios har en av/på knapp för ALLT och då även högtalarna. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 2 mars 2007 Dela Postat 2 mars 2007 Är det okej att slå av Genelecs monitorer genom att slå av strömmen till dom på en sån dosa, eller skadas dom då? Inte lyckats hitta någon information om detta. Vet ju att många större studios har en av/på knapp för ALLT och då även högtalarna. brukar själv inte stänga av mina aktiva monitorer, men är de 8000-serien finns ju av/på-knapp på framsidan!! att stänga av monitorerna med en stor switch sliter i onödan på monitorerna, och jag rekommenderar det inte.. pröva dem stå på över ett par dagar o se om du märker ngn skillnad.. 😛 jag gör inte det iaf. 😕 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
CRZTNTR Postat 2 mars 2007 Trådstartare Dela Postat 2 mars 2007 (redigerat) Nä, avstängningsnappen är på baksidan på några 8000:or. Men jag tänkte att när man slår på dom, funkar den inbyggda säkerhetsgrejen, så dom inte slits. Däremot när man slår av dom...då vet jag inte alls vad som händer. Har dom helst inte på alltså!! Redigerat 2 mars 2007 av CRZTNTR Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
sounden Postat 2 mars 2007 Dela Postat 2 mars 2007 Själv kör jag alltid på framsidan på mina 8020 PA. //S Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
CRZTNTR Postat 2 mars 2007 Trådstartare Dela Postat 2 mars 2007 (redigerat) Det är ingen som VET då? Jag hittar ingen info om det, Genelecs manualer är bra kortfattade! Fast nu ringde jag och frågade ett serviceställe och det var tydligen ingen skillnad att slå av så, och att slå av med strömbrytaren! Redigerat 2 mars 2007 av CRZTNTR Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Claes Holmerup Postat 2 mars 2007 Dela Postat 2 mars 2007 Jag har aldrig fått problem av att slå på/av med en central brytare - och jag har gjort så under väldigt många år... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
trombonisten Postat 2 mars 2007 Dela Postat 2 mars 2007 Inga problem här heller. Det är ingen skillnad över huvud taget på att slå av strömmen centralt, eller slå av på genelecen - exakt samma elektriska saker händer. Jag brukar slå på på och av mina monitorer hela tiden, ett par gånger om dan, och de har inte tagit skada hittills. GUnnar Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.