Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Hej

Jag vill tipsa om en ny utbildning i Interaktiv ljuddesign som kombinerar musik och datorer. Jag sökte utbildningen för att jag är intresserad av musik och vad man kan göra med programmering. Jag går första året på Interaktiv ljuddesignprogrammet. Vi designar ljud och interaktion, gör musik och lär oss programmera dataspel, mobiltelefoner, interaktiv konst och olika musiksystem inom upplevelseindustri. Utbildningen är unik i Europa för att den fokuserar på mjukvaruutveckling och hur man designar estetiska upplevelser som bygger på musik. Vi gör projektarbeten mot spelfirmor, kultur, musikscen, mobil och samarbetar med Inkonst, SonyEricsson, IT-Universitetet i Köpenhamn, Danmarks Designskole i CPH (konstfack), Lunds Universitet, Musikhögskolan i Malmö, ++

Kolla in vad vi har gjort på communitysiten http://www.interactivesound.org Vi arbetar i Max/Msp, Processing/Java, SuperCollider, Arduino

Sista ansökningsdatum om man vill börja i höst är 15 april.

Allmän behörighet gäller. Det finns bra lokaler, elektroniklab, studios och man får låna dator under utbildningen.

Redigerat av xlin
Annons

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.