Overkill Postat 27 februari 2007 Postat 27 februari 2007 Såg det nu att jag har taggat mina dubbel-CDs olika, en del med [CD1] bakom t.ex. Hur löser ni detta problem?
Micke H Postat 27 februari 2007 Postat 27 februari 2007 Jag brukar, när det går, auto-tagga via Amazon.com, och dom brukar behandla dom två skivorna som två separata skivor, annars blir det så krångligt med spårnumrerna... 😄
Overkill Postat 27 februari 2007 Trådstartare Postat 27 februari 2007 (redigerat) Jag brukar, när det går, auto-tagga via Amazon.com, och dom brukar behandla dom två skivorna som två separata skivor, annars blir det så krångligt med spårnumrerna... 😄 Smart. I iTunes kan man skriva in informationen om det är två skivor så att de kommer i rätt ordning trots två spår med spårnummer 1. Hur taggar du via Amazon? Winamp? Redigerat 27 februari 2007 av Overkill
Micke H Postat 27 februari 2007 Postat 27 februari 2007 Jag brukar, när det går, auto-tagga via Amazon.com, och dom brukar behandla dom två skivorna som två separata skivor, annars blir det så krångligt med spårnumrerna... 😎 Smart. I iTunes kan man skriva in informationen om det är två skivor så att de kommer i rätt ordning trots två spår med spårnummer 1. Hur taggar du via Amazon? Winamp? I WMP kan man högerklicka på en skiva bara...dock fungerar det inte alltid så bra. Ibland hittar den inte vissa av spåren, eller det blir allmänt skumt bara. 😎 Jag gör det när det går, annars taggar jag manuellt. Vill man få nånting gjort, får man fan göra det själv ibland... 😄
Overkill Postat 27 februari 2007 Trådstartare Postat 27 februari 2007 Jag brukar, när det går, auto-tagga via Amazon.com, och dom brukar behandla dom två skivorna som två separata skivor, annars blir det så krångligt med spårnumrerna... 😎 Smart. I iTunes kan man skriva in informationen om det är två skivor så att de kommer i rätt ordning trots två spår med spårnummer 1. Hur taggar du via Amazon? Winamp? I WMP kan man högerklicka på en skiva bara...dock fungerar det inte alltid så bra. Ibland hittar den inte vissa av spåren, eller det blir allmänt skumt bara. 😎 Jag gör det när det går, annars taggar jag manuellt. Vill man få nånting gjort, får man fan göra det själv ibland... 😄 Varför importerar du inte bara låtarna med något program så det kommer med från början? 😎
Micke H Postat 27 februari 2007 Postat 27 februari 2007 Jag brukar, när det går, auto-tagga via Amazon.com, och dom brukar behandla dom två skivorna som två separata skivor, annars blir det så krångligt med spårnumrerna... 😎 Smart. I iTunes kan man skriva in informationen om det är två skivor så att de kommer i rätt ordning trots två spår med spårnummer 1. Hur taggar du via Amazon? Winamp? I WMP kan man högerklicka på en skiva bara...dock fungerar det inte alltid så bra. Ibland hittar den inte vissa av spåren, eller det blir allmänt skumt bara. 😎 Jag gör det när det går, annars taggar jag manuellt. Vill man få nånting gjort, får man fan göra det själv ibland... 😄 Varför importerar du inte bara låtarna med något program så det kommer med från början? 😎 Que? Vad då för program? Tell me more. 🙂
Overkill Postat 27 februari 2007 Trådstartare Postat 27 februari 2007 Jag brukar, när det går, auto-tagga via Amazon.com, och dom brukar behandla dom två skivorna som två separata skivor, annars blir det så krångligt med spårnumrerna... 🙂 Smart. I iTunes kan man skriva in informationen om det är två skivor så att de kommer i rätt ordning trots två spår med spårnummer 1. Hur taggar du via Amazon? Winamp? I WMP kan man högerklicka på en skiva bara...dock fungerar det inte alltid så bra. Ibland hittar den inte vissa av spåren, eller det blir allmänt skumt bara. 😎 Jag gör det när det går, annars taggar jag manuellt. Vill man få nånting gjort, får man fan göra det själv ibland... 😎 Varför importerar du inte bara låtarna med något program så det kommer med från början? 😎 Que? Vad då för program? Tell me more. 🙂 Förutsatt att du använder skivan (😄) så borde det finnas många program för det? Så är det i iTunes i alla fall, ibland får man ju till och med med omslaget 😎
Micke H Postat 27 februari 2007 Postat 27 februari 2007 Jag brukar, när det går, auto-tagga via Amazon.com, och dom brukar behandla dom två skivorna som två separata skivor, annars blir det så krångligt med spårnumrerna... 😎 Smart. I iTunes kan man skriva in informationen om det är två skivor så att de kommer i rätt ordning trots två spår med spårnummer 1. Hur taggar du via Amazon? Winamp? I WMP kan man högerklicka på en skiva bara...dock fungerar det inte alltid så bra. Ibland hittar den inte vissa av spåren, eller det blir allmänt skumt bara. 😎 Jag gör det när det går, annars taggar jag manuellt. Vill man få nånting gjort, får man fan göra det själv ibland... 😎 Varför importerar du inte bara låtarna med något program så det kommer med från början? 🙂 Que? Vad då för program? Tell me more. 🙂 Förutsatt att du använder skivan (😄) så borde det finnas många program för det? Så är det i iTunes i alla fall, ibland får man ju till och med med omslaget 🙂 Eh, var det så du menade. Rippar gör jag ganska så o-ofta, jag får mina MP3:s från andra, mindre lagliga, håll..- 😎
McGreen Postat 27 februari 2007 Postat 27 februari 2007 Jag använder ett gratisprogram som heter Mp3 tag, det funkar sketbra!! http://www.mp3tag.de/en/download.html
Linkowich Postat 28 februari 2007 Postat 28 februari 2007 Mediamonkey is the shit! Wörd! Mediamonkey kan det mesta! Rippa, autotagga och ladda hem albumart från Amazon. Annars brukar jag ofta lägga ihop dubbelalbum till ett. (Mappar brukar rymma mer än tio låtar 😲 )
Linus Postat 1 mars 2007 Postat 1 mars 2007 Jag använder ett gratisprogram som heter Mp3 tag, det funkar sketbra!!http://www.mp3tag.de/en/download.html Samma här.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.