trillian Postat 26 februari 2007 Dela Postat 26 februari 2007 Tjena! Jag har hållit på med Reason ett tag nu och samplat in sång vilket är extremt jobbigt. Har tänkt att börja köra ReWire mellan Reason och Sonar men jag förstår inte riktigt hur jag skall koppla samman dem. Har sökt på sidan och försökt hitta något om detta från tidigare men hittade inget. Guiden i Reason beskrev inte tillräckligt utförligt för att jag skulle förstå riktigt Så jag hoppas inte ni blir arga på mig nu men det hade varit underbart om någon bara berättade hur man gjorde. Tack! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neosus Postat 27 februari 2007 Dela Postat 27 februari 2007 I Sonar 6 öppnar man upp Reason innifrån sonar. Vars där kommer jag inte ihåg... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Assar Postat 27 februari 2007 Dela Postat 27 februari 2007 Starta Sonar först, då blir den master. Starta sen Reason, som då blir slav. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
trillian Postat 27 februari 2007 Trådstartare Dela Postat 27 februari 2007 tack för snabbt svar gubbar men är det något speciellt man gör för att koppla samman dem? är inte hemma nu så jag kan inte testa, men räcker det alltså att bara starta programmen så känner dem av det automatiskt? Tack! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neosus Postat 27 februari 2007 Dela Postat 27 februari 2007 Ja dom känner av automatiskt. I Sonar6 går man in på Insert --> ReWire Device ---> Reason. Då startas Reason upp automatiskt. Hajjar? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
trillian Postat 27 februari 2007 Trådstartare Dela Postat 27 februari 2007 Ah okej! Tack Det var precis vad jag var ute efter! Nu när jag ändå har er på tråden, är det något speciellt man skall tänka på när man samkör reason och sonar? Kör reason 3 och sonar 6. Tänkte mest bara på om det finns nån känd bugg eller nåt som är jobbigt/dåligt/bra att veta. Tack! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 27 februari 2007 Dela Postat 27 februari 2007 de kan lätt bli lite tungt för systemet om du inte har fetingdator.. 😳 och som det beskrevs tidaigare att man kastar på reason i en insert.. så gör man i alla program.. som jag vet om iaf. 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.