Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

LÅTNAMN: Snurrar runt

ARTIST: Berggrund

GENRE: Syntpop

KOMPOSITÖR: Linus Ä.

PRODUCENT: Linus Ä.

INSPELNINGSÅR: 2007

FORMAT: MP3

LÄNGD: 3.28

STORLEK: 7,9 MB

STATUS: Nästan klar

Efter att jag köpte mitt midiklaviatur så kände jag att jag "behövde" göra en sån här lite poppig syntlåt. :rolleyes:

Först tänkte jag göra den helt oseriös, men efter ett tag upptäckte jag att det blev ganska bra, så då jobbade jag vidare på den. 😛

Så här blev det iallafall:

Obs! Ny version: Snurrar runt (ver2)

Redigerat av Berggrund
Annons
Postat

Vad använder du för ljudkälla till det här? Nånting måste hänt på vägen när du kopplat dina sladdar... det är vääldigt burkigt... speciellt trummorna...

Testa själv genom att spela en mastrad låt innan och din efter så hör du vad jag menar...

testa att EQa upp de höga frekvenserna för en krispigare ljudbild.

Sen borde du förstärka sången en smula mot bakgrunden, det är svårt att höra allt som sjungs...

men bortom allt gnäll är det bra sommarplåga-feeling i den 😛 Det var alltså positivt menat :rolleyes:

Postat

Okej, jag ska prova att ändra lite i mixen av syntarna. Jag har knappt mixat den än då detta är "första utkastet" av låten.

Postat

Låter krispigare och bättre nu!

Sången ännu lite knepig att höra, men detberor kanske på att autotunern jobbar så hårt på den =)

Skall lyssna hemma och kolla mixen, svårt att säga här på jobbet.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.