Jump to content
Annons

Tobias J

Recommended Posts

SnÀlla hjÀlp.............

Eftersom man förmodligen blir bannad nÀr man svÀr hÀr sÄ ska jag försöka tygla mig.

Haft lite svÄrt att komma igÄng dels pga tidsbrist och dels brist av inspiration. Satte mig och lekte lite med Tone2 firebird i FL och fick till ett skönt lead riff. Nöjd som en pojke pÄ julafton började jag bygga runt det. Det som hÀnder dÄ Àr följande innan leaden ens startar sÄ kommer det ett eko frÄn lead riffet. Löste det med automation. LÀgger pÄ Kicken och kÀnner mig riktigt nöjd. LÀgger pÄ Percussion och dÄ buggar det. Riffet Àr uppdelat ca sÄ hÀr. 4 st arp. den loopar helt sonika 1 arp Tonen hoppar över andra, loopar 3 an osv. Varför i he/%&%te gör den sÄ ???? NÄn som har nÄn ide ????

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Annons

Du slog nog huvudet pÄ spiken. LÀste det hÀr pÄ deras News sida.

08.10.2006 FireBird updated to v1.2.1 (free for all FireBird customers)

- fixed a bug which caused huge latency

Av nÄn anledning har jag inte fÄtt mailen för registrerade medlemmar. Jag mailade dom förut för en annan bugg och fick svar snabbt. FÄ se om dom Àr lika snabba nu.

Tack för hjÀlpen / Tobbe :rolleyes:

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Oj deras support Àr snabb. Nu ska vi se............

:rolleyes: NÀ hÀ funkade inte fÄr vÀl sampla ut den eller nÄt. J(/&%la strul. har inte det hÀr problemet med andra synthar. Har 1024 i ram det ska vÀl rÀcka ???

Redigerat av Tobias J
Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Oj deras support Àr snabb. Nu ska vi se............

😄 NĂ€ hĂ€ funkade inte fĂ„r vĂ€l sampla ut den eller nĂ„t. J(/&%la strul. har inte det hĂ€r problemet med andra synthar. Har 1024 i ram det ska vĂ€l rĂ€cka ???

Ja ram minner rÀcker gott och vÀl men synthar stÀller mer krav pÄ precessorn Àn minnet jÀmtemot en Rompler/Sampler som har förinspelade ljud. En synth generear ljudet live =).

Har du kollat "Audio settings" under "F10"? Dra upp latency reglaget dÀr sÄ fÄr du nog bÀttre ljud i synthen sen...

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

NÀpp .......den hackar fast inte lika fort. Men nÀr jag renderar lÄten till Mp3 sÄ hackar det inte I alla fall. Verkar som att jag behöver en bÀttre processor eller hur. NÄn att rekommendera ? Förresten har en Amd sempron 3000+

Redigerat av Tobias J
Link to comment
Dela pÄ andra sajter

ÅtgĂ€rder:

1. Om ditt ljudkort stödjer ASIO, testa det. Gör undeverk hos vissa!

2. Om ditt ljudkort inte stödjer ASIO, Sök pÄ "Asio 4 all" pÄ google och hÀmta ner och installera. VÀlj det som ljudkort i "F10" menyn i fl.

3. Defragmentera din dator

4. Sök efter virus som kan sega ner datorn, stÀng ner onödiga program & processer (Explorer kan du ochsÄ stÀnga ner tillfÀlligt).

//Nexustwins

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...