Jump to content
Annons

Recommended Posts

Snälla hjälp.............

Eftersom man förmodligen blir bannad när man svär här så ska jag försöka tygla mig.

Haft lite svårt att komma igång dels pga tidsbrist och dels brist av inspiration. Satte mig och lekte lite med Tone2 firebird i FL och fick till ett skönt lead riff. Nöjd som en pojke på julafton började jag bygga runt det. Det som händer då är följande innan leaden ens startar så kommer det ett eko från lead riffet. Löste det med automation. Lägger på Kicken och känner mig riktigt nöjd. Lägger på Percussion och då buggar det. Riffet är uppdelat ca så här. 4 st arp. den loopar helt sonika 1 arp Tonen hoppar över andra, loopar 3 an osv. Varför i he/%&%te gör den så ???? Nån som har nån ide ????

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Du slog nog huvudet på spiken. Läste det här på deras News sida.

08.10.2006 FireBird updated to v1.2.1 (free for all FireBird customers)

- fixed a bug which caused huge latency

Av nån anledning har jag inte fått mailen för registrerade medlemmar. Jag mailade dom förut för en annan bugg och fick svar snabbt. Få se om dom är lika snabba nu.

Tack för hjälpen / Tobbe :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Oj deras support är snabb. Nu ska vi se............

:rolleyes: Nä hä funkade inte får väl sampla ut den eller nåt. J(/&%la strul. har inte det här problemet med andra synthar. Har 1024 i ram det ska väl räcka ???

Redigerat av Tobias J
Link to comment
Dela på andra sajter

Oj deras support är snabb. Nu ska vi se............

😄 Nä hä funkade inte får väl sampla ut den eller nåt. J(/&%la strul. har inte det här problemet med andra synthar. Har 1024 i ram det ska väl räcka ???

Ja ram minner räcker gott och väl men synthar ställer mer krav på precessorn än minnet jämtemot en Rompler/Sampler som har förinspelade ljud. En synth generear ljudet live =).

Har du kollat "Audio settings" under "F10"? Dra upp latency reglaget där så får du nog bättre ljud i synthen sen...

Link to comment
Dela på andra sajter

Näpp .......den hackar fast inte lika fort. Men när jag renderar låten till Mp3 så hackar det inte I alla fall. Verkar som att jag behöver en bättre processor eller hur. Nån att rekommendera ? Förresten har en Amd sempron 3000+

Redigerat av Tobias J
Link to comment
Dela på andra sajter

Åtgärder:

1. Om ditt ljudkort stödjer ASIO, testa det. Gör undeverk hos vissa!

2. Om ditt ljudkort inte stödjer ASIO, Sök på "Asio 4 all" på google och hämta ner och installera. Välj det som ljudkort i "F10" menyn i fl.

3. Defragmentera din dator

4. Sök efter virus som kan sega ner datorn, stäng ner onödiga program & processer (Explorer kan du ochså stänga ner tillfälligt).

//Nexustwins

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...