lonewind Postat 26 februari 2007 Postat 26 februari 2007 (redigerat) * LÅTNAMN: inget * ARTIST/GRUPP: chrille * GENRE: ja du * KOMPOSITÖR: Chris Michols * PRODUCENT: kan man kanske inte kalla en produktion * INSPELNINGSÅR: 2007 * FORMAT: Mp3 128Kbps * STATUS: en idé bara.... jag har för mycket i huvudet för tillfället och har svårt att sålla bort dåliga idéer... Tänkte höra med er om det här är en idé att jobba på eller slänga.... det är inte riktigt min genre så jag har svårt att bestämma Your browser does not support the HTML5 audio tag EDIT: Nu har jag gjort en lite seriösare inspelning. Med text åtminstone. Tog bara en sångtagning rakt av där jag plojade en del så det är nog surt lite här och där... men idén kanske går igenom. Your browser does not support the HTML5 audio tag Redigerat 27 februari 2007 av lonewind
lonewind Postat 27 februari 2007 Trådstartare Postat 27 februari 2007 Så.... nu är jag i valet och kvalet om jag ska jobba vidare på den här.... Tänkte slänga på lite stämmor och seriös sång men det är så energi och tidskrävande så jag lär nog bestämma mig för om det är värt det först
4Trax Postat 27 februari 2007 Postat 27 februari 2007 Inte min stil heller men om man inte är ett riktigt reggae freak skulle jag låta bli! Kritisera inte dig (även om gitarrspelat var stelt) utan allmänt. Det är just "Känslan" i reggae den måste vara där om det ska vara trovärdigt! men prova spela in den det kanske börja svänga om det. Hur som helst nyttigt att prova så blir du en erfarenhet rikare. Sänk den en aning kändes som det var svårt att nå dom höga tonerna.
lonewind Postat 27 februari 2007 Trådstartare Postat 27 februari 2007 Inte min stil heller men om man inte är ett riktigt reggae freak skulle jag låta bli! Kritisera inte dig (även om gitarrspelat var stelt) utan allmänt. Det är just "Känslan" i reggae den måste vara där om det ska vara trovärdigt! men prova spela in den det kanske börja svänga om det. Hur som helst nyttigt att prova så blir du en erfarenhet rikare. Sänk den en aning kändes som det var svårt att nå dom höga tonerna. jo.... det är mycket av den anledningen jag känner mig tveksam. Jag har absolut ingen koll på reggae och tycker iofs inte att det här är det heller, jag har bara lånat lite av rytmen.... Jag förstår varför du tycker jag kanske borde sänka den lite... ska fundera på det men jag gillar också att ligga precis på gränsen av vad som blir jobbigt att sjunga. Och ofta när jag sänker så brukar det resultera i att mycket av känslan försvinner... jaja... får se om jag går vidare... Tusen tack för din input!
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.