One night in The Trance Postat 22 augusti 2004 Postat 22 augusti 2004 Hej kan någon hjälpa mig? jag håller på typ lär mig spelar piano.. men undra om man kan hitta sång note nånstan ute på nätet`? skulle vara jätte shysst om nångon vet, 😄 (typ gamla classic , Beethoven...m m )
Andreas L Postat 22 augusti 2004 Postat 22 augusti 2004 Inte något direkt svar på din fråga, men jag funderade på en annan sak... Om man hämtar en midifil på nätet med ex. ett klassiskt pianostycke, och sedan via cubase sx skriver ut "score", då har man ju noterna. Vet dock inte hur exakt det blir, eftersom jag inte själv spelar efter noter. En idé iallafall. Du kan ju undersöka saken själv, genom att prova på en enkel melodislinga.
One night in The Trance Postat 22 augusti 2004 Trådstartare Postat 22 augusti 2004 Tack Andreas L 😄 , det bodde jag tänker innan med cubase, ska prova nu, shysst
One night in The Trance Postat 22 augusti 2004 Trådstartare Postat 22 augusti 2004 Tack alexfree , har letar längre efter en sånt sidan 😉
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.