Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

LÅTNAMN: SVINFYLKING

ARTIST: SLB

GENRE: FOLK

KOMPOSITÖR: Magnus Holmström (Umemagnus)

PRODUCENT: SLB

MEDVERKANDE; Magnus H och Tomas "Limpan" Lindberg

INSPELNINGSÅR: 2007

FORMAT: MP3

LÄNGD: 2.32

STORLEK: 2.9 MB

STATUS: Färdig inspelning... Mixning kvar..

LÅTLÄNK- SVINFYLKING

Instrument;

Moraharpa och "12:a"...

Tar gärna emot alla möjliga förslag vad gäller arr, mix och dyligt... för långt, för kort, för ödmjukt, för...föriskt..., ja... spit it out.

Förtydligande;

Detta är grunden till en kommande skiva, releasen är bokad i Chicago i slutet på aug 😠

Återkommer om den svenska releasen också, men först ska vi spela in skivan klart...

Så, vi kommer på denna skiva vara en duo med Nyckelharpor/sträng (Gitarr, buzoki, mandola)

Redigerat av Umemagnus
Annons
Postat

hörni, kom gärna med ideér om eventuella ändringar, då vi kommer att fortsätta med inspelningen under kommande helg... Hör jag inget annat, så sparar jag dehär och skyller på Er om nån undrar... 😎

Nädå, men lite feedback skulle va trevligt.

Postat (redigerat)

Lyssnar nu i hörlurar.

Bra bredd på mixen. "Basharpan" som kommer in vid 0:55 kunde vara aningen tydligare, mer centrerad åt höger (basen ligger aning åt vänster i mixen nu) och eq:ad med en höjning runt 70-80hz. Nu är jag iofs jävligt petig! 😎

Toppenbra! Riktigt skönt detta! 😎

Redigerat av Drik
Postat
LÅTNAMN: SVINFYLKING

ARTIST: SLB

GENRE: FOLK

KOMPOSITÖR: Magnus Holmström (Umemagnus)

PRODUCENT: SLB

MEDVERKANDE; Magnus H och Tomas "Limpan" Lindberg

INSPELNINGSÅR: 2007

FORMAT: MP3

LÄNGD: 2.32

STORLEK: 2.9 MB

STATUS: Färdig inspelning... Mixning kvar..

LÅTLÄNK- SVINFYLKING

Instrument;

Moraharpa och "12:a"...

Tar gärna emot alla möjliga förslag vad gäller arr, mix och dyligt... för långt, för kort, för ödmjukt, för...föriskt..., ja... spit it out.

Förtydligande;

Detta är grunden till en kommande skiva, releasen är bokad i Chicago i slutet på aug 😎

Återkommer om den svenska releasen också, men först ska vi spela in skivan klart...

Så, vi kommer på denna skiva vara en duo med Nyckelharpor/sträng (Gitarr, buzoki, mandola)

Tjo... nu har jag lyssnat några gånger.....

ja... om du undrar... 😄

kommentarer får du på msn...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.