HenryHustler Postat 25 februari 2007 Postat 25 februari 2007 Har problem att köra två av samma VST-instrument. Jag trycker F11, laddar upp tex. SampleTank, lägger den på första midikanalen. Trycker F11 igen, laddar upp en till SampleTank, lägger den på andra midikanalen. Och nu till problemet, den andra hörs inte ett dugg, medans den första hörs. Har haft detta problem förut men minns inte hur jag gjorde. Sitter med ett ESI Juli@.
Claes Holmerup Postat 26 februari 2007 Postat 26 februari 2007 Det beror säkert på att du inte har ställt in rätt audio-utgångar i Inspectorn eller inte har dragit upp reglarna i mixern (scrolla längre ut till höger, så hittar du alla audiokanaler som hör till dina VSTi). Varför kör du igång en extra instans förresten? Sampletank kan ju köra 16 midikalaner samtidigt - och drar mindre CPU-kraft med 2 midikanaler i samma instans, än om man kör en midikanal vardera i 2 instanser...
McGreen Postat 26 februari 2007 Postat 26 februari 2007 Jag tror att du inte ändrat MIDI channel, att båda kanalerna sänder på samma MIDIkanal, brukar jag missa titt som tätt.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.