Jump to content
Annons

Mbox pro 48v, konstig!

Kribbe

Recommended Posts

Hej, sitter med en mbox pro2 och när jag matar en mic med 48v, blir det som en lite liten signal , alltså hela tiden, som en pulskod ser det ut som när man spelar in det, men jag tror ej jag kan höra den, 🙂, vet någon vad detta kan bero på???

Dela på andra sajter

Annons

Har du provat att stänga av allt förutom mboxen (och datorn, testa även med en annan dator)?

Är inte så insatt i ström, men det kan vara något som ligger och stör... prova även att köra i ett annat uttag, typ i köket eller så om du har möjlighet, annars kan det ju vara så att det är fel på den?

Växelström eller nåt sånt... äsch.. 😎

Dela på andra sajter

Håller med Expanded. Det kan röra sig om att datorn måste vara jordad för att det ska fungera bra. Man bör förresten alltid ha jordade elurtag till datorn - för utan skyddsjord, så fungerar inga åskskydd - och man riskerar att få en stöt (som kan skada datorn) när man kopplar in prylar etc...

Testa alltså att koppla en förlängningskabel från köket (där det alltid finns jordade urtag) och se om det blir bättre. En sådan förlängningskabel är inte godtagbart annat än för att testa tillfälligt, så låt det inte bli en permanent lösning - för då gäller inte försäkringen om det skulle börja brinna...

Dela på andra sajter

Håller också med ovanstående.

Prova att koppla in transformatorn till M-boxen om den inte är ansluten? (M-boxen kan ju få ström genom Firewire anslutningen.)

byt Firewire kabel. prova kanal 2. Mik-kabel...mikrofon ..osv

Redigerat av 4Trax
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.