Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

ska uppgradera hemstudion o sitter o funderar på om ja ska skaffa

ett digi 002 rack eller ett RME fireface 800?

vilket har bästa konvertrarna och micpreamparna?

bryr mig inte så mycket om mjukvaran, men liksom ur vilket skulle man

troligast få bäst ljud?

Annons
Postat

själva A/D D/A konverterna i båda är nog ganska lika (och väldigt bra) i den prisklassen...sen tycker jag att de inbyggda mikpreamps aldrig tillfredsställer mig 🙂 (vänta ska bara pausa inspelningen...) så, oftast tycker jag att man köper rena konverter i form av ett bra ljudkort och sen köper man separata mikpreamps......förresten, hur vill du spela in och vad för utrustning har du nu?!? (lite *nyfis*)

Postat

varför köper du inte då ett bättre rent ljudkort (utan mikpreamps, men med mer fokus på annat)....summiten är ju väldigt bra!!!

varför vill du uppgradera?

Postat

det är det att jag behöver helst 3 preamps. summiten plus 2.

förresten vad rekommenderar du cubase/logic eller protools.

ge exempel på några rena ljudkort. tänker du typ på motu 2408 o sådana

Postat

digi fungerar bäst med protools och då ska man köra det, på annan hårdvara tycker jag att cubase/logic/sonar går också väldigt bra, så det beror mer på vad du tycker passar bäst för dig, man blir nog aldrig kung på varken protools eller cubase/logic, så jag tycker det är bäst (så länge det går) att vara ett program trogen om man gillar att använda det och tycker att kreativiteten flöda och om det blir bra resultat....

det finns flera tillverkare som har rena ljudkort....men tittar på de stora tillverkarna så hittar man nåt!!! (tycker bästa pris/prestanda är DELTA 1010 rackmodell för ~4500:- med 10in/ut)

mikpreamps finns det också gått om allt från Presonus TubePre eller StudioProjects VTB1 (för runt ~1500:-) till de billiga ART Tube, Behringer m.fl. (~500:-) till mycket mycket dyrare....som SPL Gainstation 1...den gillar jag!!!!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.