CaddyLacMusic (oregistrerad) Postat 24 februari 2007 Dela Postat 24 februari 2007 WHAT'S UP YA'LL! Jag spelar in med en liten skitmic för sisådär 300 spänn och har funderat lite på om ADK A51e:an är nåt att ha? någon som vet om den är bra, eftersom den är ganska billig, och om inte så kanske ni kan ge mej lite förslag på andra mickar för typ 1000-1300 spänn. Tack! 😛 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Signert Postat 24 februari 2007 Dela Postat 24 februari 2007 WHAT'S UP YA'LL! Jag spelar in med en liten skitmic för sisådär 300 spänn och har funderat lite på om ADK A51e:an är nåt att ha? någon som vet om den är bra, eftersom den är ganska billig, och om inte så kanske ni kan ge mej lite förslag på andra mickar för typ 1000-1300 spänn. Tack! 😛 Jag kör med en ADK A51, versionen med high-pass och dämpswitch, minns inte om den heter A51e eller A51s. Samma mik i grunden i vilket fall. Har funkat utmärkt för min del. Gå in på Swedish For Beginners Myspace-sida och lyssna om du vill höra den i ett sammanhang, alla låtarna där är inspelade med den micken, både sång och akustisk gitarr. Sen är det bara att räkna till 10 så kommer någon att ha föreslagit Studio Projects B1. 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Claes Holmerup Postat 24 februari 2007 Dela Postat 24 februari 2007 ...eller så kan du kvista över till min testsite och roa dig... 🙂 A51e är samma som A51s, men med skillnaden att s-modellerna har switchar för pad och HP-filter - så det är alltså A51s som Signert har. Andra runt 1000:- ? Studio Projects B1 Studio Projects B1 - eller Studio Projects B1... 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ViktorDenStore Postat 24 februari 2007 Dela Postat 24 februari 2007 Claes. Du glömde Studio Projects B1... 😉 Jag har en som jag har köpt av herr Claes och den fungerar alldeles utmärkt 🙂 Låter kanonbra. .Viktor Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 24 februari 2007 Dela Postat 24 februari 2007 andra oem-mickar typ tsm mt87s MkII för 695:- funkar skitbra.. ja har stereopar i min studio och ett ytterligare stereopar i den andra studion i kalmar..!! funkar bra som fan, o låter naaaajs Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Vallhagen Postat 28 februari 2007 Dela Postat 28 februari 2007 Om man vill ha en grön mik, köper man MXL V67 Så det så! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Claes Holmerup Postat 28 februari 2007 Dela Postat 28 februari 2007 Om man vill ha en grön mik, köper man MXL V67 Så det så! ...och den finns det också smakprov av, på min testsite. 😲 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.