Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Vill juh så att man inte hör sig själv, har en Alto S6 Mixer och ESI Juli@ ljudkort.

Vad skall jag göra ?

Annons
Postat

Aaaw shit, kom igen nu, nån måste väll fan veta, har inte kunnat spela in på länge på grund av detta

Postat (redigerat)

antagligen har du inte klickat i mute i mixerkonsolen.

nere vid klockan hittar du en rund ikon. klicka på den så kommer det upp en mixer. kolla vad du använder input 1/2 eller spdif:en. är det en knapp ovanför som heter mon som är orange är monitor igång. klicka på den så ska det bli tyst.

hoppas du hajjar vad jag menar

Redigerat av MrDweeb
Postat

Sjukt, för den är inte i klickad och jag hör mig själv fortfarande när jag spelar in.

Kan det ha med programmet jag använder då ?

Det händer bara när jag spelar in, och det är i Adobe Audition 2

Postat (redigerat)

kan inte det programmet men du kan ju kolla om det har en "monitor" inställning som tar över Juli@ kontrollern.

När du har montior inklickad hör du dig själv utan att vara i ett program o vise versa?

Redigerat av MrDweeb
Postat

aah så är det, men det är nog så att den tar över allt, tackar för din hjälp, postar hur de gick sedan !

Postat

Fixxade det, de va som du sa, den tog över alla inställningar.

Fixxade genom att ta fram mixxern.

Och från den ta external.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.