Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Ja, trådtiteln säger allt, när jag öppnar/hämtar program etc så krånglar det allt oftare med Mozilla Forefox, verkar slöa ner datorn oxå känns det som, kan inte varken spara eller köra program ibland utan får istället öppna explorer för smärtfria operationer.

Alla inställningar i Firefox är mig veterligt öppna/normala efter ett antal genomgångar...

Que pasa, vad göra???

🙂

Annons
Postat
Ja, trådtiteln säger allt, när jag öppnar/hämtar program etc så krånglar det allt oftare med Mozilla Forefox, verkar slöa ner datorn oxå känns det som, kan inte varken spara eller köra program ibland utan får istället öppna explorer för smärtfria operationer.

Alla inställningar i Firefox är mig veterligt öppna/normala efter ett antal genomgångar...

Que pasa, vad göra???

🙂

du behöver byta ljudkortet. helt klart.

eller så kan du ju rensa i autostarten och se vad som ställer till det.

börja med det.

Postat
Hur rensar man i autostarten ?

Startmenyn -> Kör -> skriv "msconfig" + OK -> fliken Autostart

Postat (redigerat)

ok, vi får väl se om detta hjälper, stängde av det mesta utom avg etc...

finns ju något som heter regcleaner, kan det vara nåt???

Åter till huvudfrågan, att jag inte kan spara/öppna vissa filer ibland, i just Firefox, det är vad jag är ute efter, något vajsing är det ju eftersom det funkar i explorer...

Redigerat av Florian le Sage
Postat (redigerat)
ok, vi får väl se om detta hjälper, stängde av det mesta utom avg etc...

finns ju något som heter regcleaner, kan det vara nåt???

Åter till huvudfrågan, att jag inte kan spara/öppna vissa filer ibland, i just Firefox, det är vad jag är ute efter, något vajsing är det ju eftersom det funkar i explorer...

Ställ in Firefox preferenser till att omfatta total behörighet för dina webbfiler.

Har du AVG (liksom jag ) går Firefox en aning ( Minst sagt) segare än i eXplorer.

Roade mig en gång att köra Explorer , vid sidan av , och jag blev chockad av hur mycket flödigare och snabbare allt blev. Scrollningen gick ju 10 gånger snabbare. Som ex.

Men, Ställ in Firefox som din standardwebbrouser och kolla se´n

Dessutom : Har du många program som vill anropa nätet av någon anledning ? Testa med en enkel mjukvarobrandvägg, så ser du med en gång. Det kan sakta ner din anslutning.

Firefox är inte helt kompatibelt med alla webbsidor än. det kan slöa ner en del.

Redigerat av Kill All Autotuner
Postat
Itzhak...please, jag pratar om min surfburk och inget annat....vad har detta med ljudkort att göra?

ljudkortet har inget med saken att göra. det är ett sidospår som ska hålla oss betraktare nyfikna och intresserade.

ungefär som i en kriminalroman.

Postat
Itzhak...please, jag pratar om min surfburk och inget annat....vad har detta med ljudkort att göra?

ljudkortet har inget med saken att göra. det är ett sidospår som ska hålla oss betraktare nyfikna och intresserade.

ungefär som i en kriminalroman.

Har du rökt på nu igen...ärligt talat, kom med något konstruktivt istället för dessa subversiva dekokter, var det svårt att uppfatta frågan på något sätt?

😛

Postat

Nej inte alls men svara på tilltal istället och sluta spela allan nu, det var ju du som drog upp detta med att byta ljudkort stolle!

Autostarten har inte hjälpt mig i ärendet, så---vad var det som var så svårt i min fråga i 1:a inlägget?

Postat

- Defragmenetra

- Kolla över antivirus skydd

- Har du några virus?

- Några nya pci kort insatta, de kanske inte går ihop så bra meddin dator.

- Köpa ny dator?

sublunar (oregistrerad)
Postat

Eftersom du nämner att det segar just vid nedladdning så blir min fråga, har du klickat "clean up" i downloads-fönstret? För ett tag sedan glömde jag det och när där låg några hundra nedladdade filer så segade det nåt otroligt så fort jag skulle ladda hem nya filer.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.