aburman Postat 22 februari 2007 Postat 22 februari 2007 Hej, Började fundera på låtar med basljud man minns och kom osökt in på Dr Albans gamla dänga No Coke. Någon som vet hur man åstadkommer ett basljud i stil med den? Visste inte riktigt var ja skulle posta denna tråd...
Nexustwins Postat 22 februari 2007 Postat 22 februari 2007 Du kan inte förvänta dig att alla har hört låten även om det har varit en dänga, ljudklipp tack!
DrHans Postat 23 februari 2007 Postat 23 februari 2007 Jag har hört den massor av gånger. Tyckte säkert den var bra med. Dr Alban hde ett gigg på våran fritidsgård när jag var 13år.
aburman Postat 23 februari 2007 Trådstartare Postat 23 februari 2007 Du kan inte förvänta dig att alla har hört låten även om det har varit en dänga, ljudklipp tack! Trodde verkligen alla hade hört den 😉
Uozon Postat 23 februari 2007 Postat 23 februari 2007 Kör du FL är det bara och mixa, trixa fixa och ratta runt med TS404
pirateKING Postat 23 februari 2007 Postat 23 februari 2007 Ursäkta att jag får lite off-topic här... men jag måste tamesjutton slå ett slag för dr alban alltså. Säga vad man vill om honom och hans musik. Och visst kan många av hans låtar ses som rena skämten. MEN! Han har gjort några riktigt sköna dancelåtar typ "This time im free". !! 😄
tbruce Postat 23 februari 2007 Postat 23 februari 2007 Du kan inte förvänta dig att alla har hört låten även om det har varit en dänga, ljudklipp tack! Trodde verkligen alla hade hört den 😄 Det ser man ju i musikvideon att det är en helt vanlig elbas. 😄
Nexustwins Postat 23 februari 2007 Postat 23 februari 2007 Bah, inget ljud på flash 😄. Såg elbasen iallfall, finns gott om bassister på forumet. fråga runt lite!
Kenta K Postat 23 februari 2007 Postat 23 februari 2007 Du kan inte förvänta dig att alla har hört låten även om det har varit en dänga, ljudklipp tack! Trodde verkligen alla hade hört den 😄 Det ser man ju i musikvideon att det är en helt vanlig elbas. 😄 😄 lol
aburman Postat 24 februari 2007 Trådstartare Postat 24 februari 2007 (redigerat) Bah, inget ljud på flash 😛. Såg elbasen iallfall, finns gott om bassister på forumet. fråga runt lite! Öhh, om du fixar ditt ljud så lär du nog ganska snabbt konstatera att det inte är frågan om någon elbas... Redigerat 24 februari 2007 av aburman
Nexustwins Postat 24 februari 2007 Postat 24 februari 2007 Nu fick jag ljud i flash, tror det går att göra med jp - 8000 men jag tror inte den synthen finns i mjukvara =(.
tbruce Postat 24 februari 2007 Postat 24 februari 2007 Men det är väl bara en vanlig PWM:ad pulsvåg (hög hastighet, lågt djup) med lågpassfilter och möjligtvis sinusdubb?
Lars XLN Audio Postat 24 februari 2007 Postat 24 februari 2007 Gillar verkligen de där gamla vintage swemix/cheiron-grejerna 😉 Dagge var grym...
Linus Postat 26 februari 2007 Postat 26 februari 2007 (redigerat) Gillar verkligen de där gamla vintage swemix/cheiron-grejerna 😳Dagge var grym... ...och en av mina musikaliska förebilder. Synd att cancern tog honom. 😠 Skulle för övrigt tro att det mesta på No Coke är skapat i samplern och inte nån programmerad synt. Redigerat 26 februari 2007 av Linus
pirateKING Postat 26 februari 2007 Postat 26 februari 2007 Gillar verkligen de där gamla vintage swemix/cheiron-grejerna 😳Dagge var grym... ...och en av mina musikaliska förebilder. Synd att cancern tog honom. 😠 Skulle för övrigt tro att det mesta på No Coke är skapat i samplern och inte nån programmerad synt. Amen brother.
Johan Royen Postat 26 februari 2007 Postat 26 februari 2007 tycker det låter yamahask "fm" om den basen. Hsh är det en jävla snyggt gjord låt.
Tilly Postat 2 mars 2007 Postat 2 mars 2007 Nu fick jag ljud i flash, tror det går att göra med jp - 8000 men jag tror inte den synthen finns i mjukvara =(. Går väl göra i varenda synt?
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.