Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Artist: Chris Michols

Status: Under inspelning.

Tar gärna lite kommentar om ljud och annat som går att förbättra.

Har precis lagt på lite körer, låter de ok?

Jag fick göra en ny tråd här då den gamla försvann efter sabotaget.

Är det någon mer än jag som har två gamla trådar av mig överst i demokategorin?

Annons
Postat (redigerat)

Detta låter ju kanon. Mixen känns helt rätt och soundet är gött. Men visst ligger den en autotuner på och spökar lite? Den slår igenom på refrängen? Eller det kanske bara är ditt sätt att sjunga på 😕

Berätta gärna lite mer om inspelningen, det låter inte riktigt som det du tidigare spelat in.

Redigerat av Yllet
Postat
Detta låter ju kanon. Mixen känns helt rätt och soundet är gött.

Berätta gärna lite mer om inspelningen, det låter inte riktigt som det tidigare spelat in.

Härligt vad kul att du gillar den.

Jag har aldrig rattat ljud på en helt akustisk inspelning förut så jag var rädd att jag hade misslyckats.

Låten är egentligen en låt vi spelade med mitt gamla grungeband Dislife. Har alltid gillat den och tänkte att den skulle funka bra så här.

Jag har ju sadlat om lite för att jag ska kunna spela min musik live. (spelar den 13 mars på Carpe Noctem i stockholm, alla varmt välkomna). Så nu har jag blivit med band. En gitarris, en basist (akustisk bas), percussion, en kör och jag blir vi.

Ska bli kul.

Gitarren som jag spelar in med är en Tacoma... i den lite dyrare klassen. Splitt ny. Låter apbra.

Mickad med min AKG perception 200. Däremot så var det en dålig mickning och det var ett helsike att ratta ljudet efteråt. Detta var det första jag spelade in med nya gitarren och nu vet jag av erfarenhet att det går att få fram mycket bättre ljud så vi kommer nog eventuellt spela om den.

Sången använder jag samma mick till (skitbra mick, relativt billig).

Percussion ska vi spela in imorgon.

Basen är än så länge Broomstick Bass men det ska på en akustisk bas istället. Det kommer nog lyfta låten lite.

Postat

Ännu en skön melodi och låt.

Du har känsla för det där.

Gillar den här akustiska atmosfären. Låter olikt mot vad du brukar lägga upp och jag köper det direkt.

Postat
Ännu en skön melodi och låt.

Du har känsla för det där.

Gillar den här akustiska atmosfären. Låter olikt mot vad du brukar lägga upp och jag köper det direkt.

Ja... visst är det skönt med musik som rakt igenom är "äkta" och levande....

Postat (redigerat)

Låter riktigt schysst! Har även hört ditt tidigare material och måste säga att det jag är mest imponerad över är hur du förmedlar sången med en sån känsla och närhet, det framhäver verkligen låtarna och skapar en riktig stämning! Blir verkligen inspirerad i mitt eget komponerade när jag lyssnar på dina låtar.. Kan säga att Precious och Cheater städigt spelas i iTunes 😉

Hursomhelst gillas den här låten skarpt, lite svängingt och mer lössläppt, låter verkligen äkta som redan nämnts ovan.

Keep up the good work! /andreas

Redigerat av bohman
Postat
Låter riktigt schysst! Har även hört ditt tidigare material och måste säga att det jag är mest imponerad över är hur du förmedlar sången med en sån känsla och närhet, det framhäver verkligen låtarna och skapar en riktig stämning! Blir verkligen inspirerad i mitt eget komponerade när jag lyssnar på dina låtar.. Kan säga att Precious och Cheater städigt spelas i iTunes 🙂

Hursomhelst gillas den här låten skarpt, lite svängingt och mer lössläppt, låter verkligen äkta som redan nämnts ovan.

Keep up the good work! /andreas

Åh verkligen kul. Man blir riktigt glad när någon tycker att ens musik är så bra att de har en på sin spellista. Verkligen kul.

Tack!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.