Jump to content
Annons

Billiga men prisvärda datorhögtalare

Hakan2000

Recommended Posts

Hej.

Jag håller på att bygga upp min egen lilla hemmastudio. Jag har tänkt ta det lite lugnt med kostnaderna såhär i början. Nu är jag ute efter ett par datorhögtalare för 500-600 kr (som går att koppla direkt till ett "M-Audio Audiophile 192"-ljudkort). Alltså nån slags Claes Ohlsson (el.dyl)-variant. Har nån nåt bra tips på ett par högtalare i prisklassen som är så lite dåliga som möjligt?

Tacksam för hjälp.

Dela på andra sajter

Annons
Hej.

Jag håller på att bygga upp min egen lilla hemmastudio. Jag har tänkt ta det lite lugnt med kostnaderna såhär i början. Nu är jag ute efter ett par datorhögtalare för 500-600 kr (som går att koppla direkt till ett "M-Audio Audiophile 192"-ljudkort). Alltså nån slags Claes Ohlsson (el.dyl)-variant. Har nån nåt bra tips på ett par högtalare i prisklassen som är så lite dåliga som möjligt?

Tacksam för hjälp.

Tycker du skall lägga de pengarna på ett par hyfsade hörlurar istället, då får du mer ljud för pengarna. Hörlurar behöver de flesta i hemstudion i vilket fall som helst, så kan du spara och köpa ett par bättre högtalare senare.

Dela på andra sajter

Håller med Signert där, fast det är lite tråkigt (för att inte säga svettigt om öronen) att sitta med hörlurar för jämnan.

Dom här har jag planer på att köpa till extradatorn:

Creative GigaWorks T20

Dom finns på Dustin för 795 kronor.

Dom har fått fina omdömen lite varstans. Ska bli skoj att prova!

Redigerat av Steinberg
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.