neuroleptika Postat 21 februari 2007 Dela Postat 21 februari 2007 Jag använder reason 3.0, och eftersom det inte verkar funka att spela in sång eller röst överhuvudtaget (?) så undrar jag vilket program jag bör söka mig till utanför reason. Säg nu inte cubase, för det anser jag faktiskt vara en aning för stort och klumpigt för att endast utföra enklare röstinspelningar med. Nåt light, användarvänligt program med häftiga effektmöjligheter? 🙂🥰 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
chrisB Postat 21 februari 2007 Dela Postat 21 februari 2007 Reason har aldrig varit till för sång. För att spela in sång behöver du antingen Cubase, Logic, Pro Tools, Live, Digital Performer eller Sonar. Då kopplar du ihop Reason med det program du väljer. Cubase och Logic finns i Lite version. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 21 februari 2007 Dela Postat 21 februari 2007 du kan använda ljudinspelaren om det är så, och sen lägga in i en sampler i reason!!! 😉 gratis mjukvara får du genom att tanka antingen crystal, audacity eller liknande!! finns även demoversioner på ngra av de större programmen!!! kolla även denna tråd: https://www.studio.se/index.php?showtopic...pelningsprogram Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
aburman Postat 21 februari 2007 Dela Postat 21 februari 2007 Audacity är ju gratis iaf. Annars kan du köra Soundforge eller Acid Pro som båda stöder effektpluggar ifall du har behov av det. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
neuroleptika Postat 23 februari 2007 Trådstartare Dela Postat 23 februari 2007 Tack för svaren! 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
HiTechRoboPower (oregistrerad) Postat 7 maj 2007 Dela Postat 7 maj 2007 kan man inte i princip lägga på effekterna när man väl fått in sången i reason? (sitter och skriker in i högtalaren istället för mic) funkar skitbra. nästan. inte. ska kolla in lite programmen!! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.