Jump to content
Annons

Midi inspelning

Recommended Posts

86a (oregistrerad)
Postat

Jag har ett projekt i cubase med ett par trumspår och sån, i audio.

Vill nu lägga lite piano via midi. Använder mig av en emu xboard49 och proteus xle vsti.

Problemet är att efter jag spelat in och stoppar för att sedan spela upp det så har midi inspelningen lagt sig lite före i tiden. Pianot börjar typ en halv sekund för tidigt. Antar att detta har med någon simpel inställning att göra.

Några tips/råd?

mvh anton

Annons
Postat

Jag har samma problem! 😛

Men jag brukar lösa det genom att klicka på midispåret, och sedan ändrar man start time där uppe.. så om det står tex 1.1.1.1 så kanske det ska vara 1.1.2.1

I vanliga fall 😄

Postat

Vill nu lägga lite piano via midi. Använder mig av en emu xboard49 och proteus xle vsti.

Problemet är att efter jag spelat in och stoppar för att sedan spela upp det så har midi inspelningen lagt sig lite före i tiden. Pianot börjar typ en halv sekund för tidigt. Antar att detta har med någon simpel inställning att göra.

Några tips/råd?

mvh anton

Latencyproblem. Du har någon form av inställningar till ljudkortet, leta upp det och prova en annan buffersize.

86a (oregistrerad)
Postat

Några tips/råd?

mvh anton

Latencyproblem. Du har någon form av inställningar till ljudkortet, leta upp det och prova en annan buffersize.

Kan det verkligen vara latency problem när det lägger sig för tidigt? Tror inte det...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.