Jump to content
Annons

WWW.DEMOSTATION.SE


Lindgren (oregistrerad)

Recommended Posts

Lindgren (oregistrerad)

Tjenare!

Vi är ett UF-företag från Strömbackaskolan i Piteå som stolt lanserar våran site:

Demostation.se

Ett ställe för osignade musiker att få göra sig hörda, med hjälp av en webbradio som rullar 24/h dygn!

Är du STIM-skyddad kan vi tyvärr inte spela din musik, eftersom vi är ett ganska nystartat företag så har vi ej kunnat betala denna avgift än, men annars är det bara sätta igång och registrera sig och ladda upp musik!

Måste tillägga att det är en Beta-version som ligger uppe. Vissa små detaljer kanske fortfarande är ur funktion, men sätt igång och registrera!

MVH

Johan

Marknadsansvarig för Demostation.se

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Har addat mig..

Men vad har ni själva att tjäna på den här affären? Eller är det mest erfarenhet ni är ute efter? Hur länge har ni tänkt hålla igång det här företaget, bara gymnasieperioden ut?

Link to comment
Dela på andra sajter

Lindgren (oregistrerad)

Vad vi själva tjänar.. hmm, faktum är nog att vi går nog snarare back på denna affär. Men eftersom många av oss i företaget är musiker själva så vet vi hur svårt det kan vara, så vi vill bara fungera som en hjälpande hand.

Om man kan se vilka låtar man laddat upp vet jag faktiskt inte, inte jag som håller i trådarna vad gäller hemsidan! Ska kolla upp det där med webmastern! :-)

Kul att du gillar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Lindgren (oregistrerad)

Vi har lite problem med radion för vissa.. Endel webbläsare verkar inte vela få det att fungera, men.. vi försöker lösa det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Lindgren (oregistrerad)

Haha, självklart är inte vårat mål att gå back. Vi hoppas ju självklart att kunna knyta kontakter nu så att vi snart kan få in sponsorpengar och ta betalt för reklamplatser.

Angående att skriva sin egen genre så.. har vi resonerat som så att det kommer bli så svårt att sortera alla grupper när alla skriver olika grejer.

Link to comment
Dela på andra sajter

MrPhil (oregistrerad)

Det är därför det ska finnas förvalda som man kan välja mellan. Som på alla andra ställen. Om nu genre är viktigt.

Er spelare funkar inte som sagt.

Prio 1 borde väl vara en spelare som funkar med windows, IE o WMediaspelare?

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Ens musik är inte "skyddad" bara för att den är STIM-anmäld. Skydda sin musik gör man på annat sätt!!

Var det affärsidén?

😕

Link to comment
Dela på andra sajter

Lindgren (oregistrerad)

Jag vet att vissa har problem med radion. De nyaste versionerna av Mozilla, IE verkar ha problem att spela upp den, men som det står, det är bara en Beta version, vi har upptäckt fler fel än vad vi trodde att vi hade..

/Johan

Link to comment
Dela på andra sajter

MrPhil (oregistrerad)
Jag vet att vissa har problem med radion. De nyaste versionerna av Mozilla, IE verkar ha problem att spela upp den, men som det står, det är bara en Beta version, vi har upptäckt fler fel än vad vi trodde att vi hade..

/Johan

Ett ställe för osignade musiker att få göra sig hörda, med hjälp av en webbradio som rullar 24/h dygn!

? 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Lindgren (oregistrerad)

Ja, krävs inga frågetecken där. Det är fortfarande så det ska vara, men ÄN en gång så är det en Beta version som ligger uppe, vilket innebär att allt inte är uträttat till 100% ...

Link to comment
Dela på andra sajter

MrPhil (oregistrerad)
Ja, krävs inga frågetecken där. Det är fortfarande så det ska vara, men ÄN en gång så är det en Beta version som ligger uppe, vilket innebär att allt inte är uträttat till 100% ...

Ett råd i all välmening bara: lansera inte något som inte är färdigt.

Att er webradio inte funkar är ju inte något litet fel med tanke på vad er site går ut på.

Skulle vara ungefär som att en studio börjar annonsera efter artister att spela in, men man har inga mikrofoner än...

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, krävs inga frågetecken där. Det är fortfarande så det ska vara, men ÄN en gång så är det en Beta version som ligger uppe, vilket innebär att allt inte är uträttat till 100% ...

Jag håller med Mr Phil här. Ta ett steg tebaka o gör färdigt. Jag gillar er ide. Se till att få den färdig och lansera sen. Risken ni tagit nu är att er ide kopieras och nån annan hinner före med ett färdigt FUNGERANDE koncept. / Mikke

Link to comment
Dela på andra sajter

MrPhil (oregistrerad)
Konstruktiv kritik i all ära, men klaga inte när det är gratis. Det har mamma lärt mig.. 😄

Har inte eders grodighets mamma lärt eder att tid är pengar? 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Lindgren (oregistrerad)

Hallå igen!

Nu vill jag bara informera alla som försökt tanka upp låtar tidigare.. att, NU funkar det. Vi har haft problem med våran ONE-Server som spärrat sånna funktioner.

Så gör gärna ett återbesök, WWW.DEMOSTATION.SE

(Vi vann förövrigt bästa tjänst på en lokal UF-mässa idag.) 😱

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...