Jump to content
Annons

Billig klaviatur?

Recommended Posts

bjorsa (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Jag kan ingenting om klaviaturer. Var inne på lokala affären och klinkade lite generat på några plastiga modeller. Jag vet åtminstone att jag inte vill lägga en endaste krona på rattar och reglage för allt ska styras i Reason i alla fall. De dyrare modellerna hade behagligare tangentkänsla, men då var de verkligen mycket dyrare. Om jag vill komma undan billigt, har ni några rekommendationer?

Även de billiga har väl tillräckligt många anslagsnivåer? Jag ska inte lira för kungen på nationaldagen men vill få ett levande ljud trots min dokumenterat sopiga pianoteknik. Det är mest för att hitta melodier framför datorn.

Tacksam för alla tips!

[edit] Ja, just det. Den ska kopplas in på min dator. Ljudkortet är TC Electronics Konnekt 8 med två MIDI ingångar och fantom-matning.

Redigerat av bjorsa
Annons
Postat

Min erfarenhet är att det är dyrt att köpa billigt.

Billiga midiklaviatur håller ett tag, men sen börjar tangenterna rassla och glappa. Då står man där likförbannat och får köpa det där som kostade 500 spänn mer.

M-Audio Keystone 49e verkade till att börja med som ett bra budgetköp. Nu står det i garderoben ...

MrPhil (oregistrerad)
Postat

köp en beg synth med klav

du får dessutom ljud med på köpet.

en Roland XP30 t ex

eller en alesis QS

(Ah, vad skönt att kunna lägga in en länk... 🙂 )

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.