Jump to content
Annons

Bygga om analog mixer till midi controller

Recommended Posts

Boatsman (oregistrerad)
Postat

Det är precis det jag undar om det går att göra. Hur bökigt är det? Är det någon som har gjort det? Finns det någon bra sida där man kan läsa om hur man gör det?

Jag har en 8 kanalig mixer som jag skulle vilja styra mitt sequencerprogram med. Istället för att köpa en midi controller för 3000 spänn borde man väl kunna göra om dess signaler till midi och använda det istället!!! Eller är jag helt ute och cyklar??? Är trött på att klicka med musen!!!

Annons
Postat

Om det bara är 3000:- det handlar om så skulle jag inte tveka...finns ju en massa midiburkar som har reglar/panpottar osv som är klart bättre än att sitta med musen o pilla med!

Att bygga om din mixer tror jag inte alls på, blir för dyrt och onödigt om du själv inte är elektronik-kunnig/ingenjör...använd den som summeringsburk istället, eller bara linje/mikrofonmixer! (om den är tillräckligt bra vill säga...)

Ta dig en titt på JL Cooper CS 10 istället och se om den kan vara något för dig, jag har en till salu om det passar herrn!

🙂

Boatsman (oregistrerad)
Postat

Ok....men om vi struntar i pengarna då, är det möjligt att göra det? Det är ju roligt att bygga något också 😉

MrPhil (oregistrerad)
Postat

Om du har kunskap o mycket tid över så kan du säkert bygga om den.

Varför inte till en bil?

Postat
Om du har kunskap o mycket tid över så kan du säkert bygga om den.

Varför inte till en bil?

HAHAHAHAHAHAHAHAHHAHHA! Skönaste kommentaren på länge, en kram för den! 😉

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.