Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Vi backar, ber om ursÀkt och öppnar Äter det gamla forumet under en övergÄngsperiod.

Stabilitetsproblemen med den nya communityn i kombination med flera buggar och avsaknad av viktiga funktioner gör att vi lÄter detta gamla forum löpa parallellt under en övergÄngsperiod. Den nya communityn kommer pÄ mÄndag fÄ stÀmpeln "beta" och ligga kvar som den gör nu.

Vi tackar för alla bra och vÀrdefulla synpunkter som har framkommit under de tre dagar som communityn har legat uppe, och vi kommer arbeta av en efter en innan vi kallar sajten skarp. Den medlem som redan har gjort sig hemmastadd pÄ den nya sajten Àr varmt vÀlkommen att stanna kvar, de nya inlÀgg som skrivs hÀr och nya medlemmar som registrerar sig kommer vid den definitiva flytten att lyftas över precis som tidigare. Men inlÀggen kommer inte vara synkade sajterna emellan.

AlltsÄ: Dessa gamla forum nÄs som tidigare pÄ adressen forum.studio.se

Nya communityn och vÄr startsida finns pÄ www.studio.se

/Studio

Annons
  • Svar 271
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta Àmne

Diaks (oregistrerad)
Postat

Jag har redan vant mig med det nya forumet/communityn 😆

Postat
Jag har redan vant mig med det nya forumet/communityn  😆

VĂ€lkommen att stanna kvar dĂ€r, det Ă€r dĂ€r vi kommer lĂ€gga allt vĂ„rt fokus och satsa pĂ„ utveckling 😛

Postat

Hurra! Back in the old familiar shoes 😆

Nu finns det alla möjligheter för den nya Communityn att betatestas klart. Dock ser jag en risk att det eftersom bÄda forumen Àr öppna kommer att hamna ett gÀng hÀr och ett annat dÀr...

Postat

SĂ„ Ă€r det, och jag vill poĂ€ngtera att dessa forum till slut kommer att stĂ€ngas. Vill man nĂ€tverka genom att anvĂ€nda bloggar, jobba i gruppform med de privata forumen och filhanteringen i varje grupp, sĂ„ Ă€r det den nya sajten som gĂ€ller 😆

Postat

Fy fasen vad bra gjort Olsberg. DĂ€r vann du ett Ă„r till i prenumeration ifrĂ„n mej. Nu VET JAG att du bryr dej om oss anvĂ€ndare. Jag Ă€r kalasimpad. Tack Redaktören. NoW! Jag lovar att ta mej tid o utvĂ€rdera det nya forumet/communityn och hjĂ€lpa till med Ă„sikter och förslag hur att göra det vĂ€rldsbĂ€st 😆 / Mikke

Postat (redigerat)
SÄ Àr det, och jag vill poÀngtera att dessa forum till slut kommer att stÀngas.

StĂ€ng community forumet dĂ„ och utveckla detta istĂ€llet. 😆

Det enda som saknades hĂ€r var ju nedladdningsfunktionen. Allt annat Ă€r ju skitbra. 😛

Mvh / djonas

Redigerat av djonas
Postat

Toppen...nu kÀnner man sig hemma igen. FörstÄr inte riktigt varför man inte kan köra forumet som det Àr och lÀgga community-grejen (som sÀkert kan bli bra) ovanpÄ, utanför eller bredvid.

Postat

Ärligt talat gillar jag detta gamla bĂ€ttre. Ville inte gnĂ€lla innan dĂ„ jag tĂ€nkte att det bara var ovana, men detta kĂ€nns sĂ„ otroligt mycket smidigare, snabbare, mer överskĂ„dligt.. ja, mer anvĂ€ndarvĂ€nligt helt enkelt.

Postat

Haha, bra med det pluttiga bredden pÄ nya...den kan ligga uppe vid sidan om utan att ta plats :rolleyes:

Bra detta, men lite......tja, vem vill mÄla en bÄt som ska sÀnkas ? :-)

Nu ska jag botanisera runt hÀr lite för att komma i form igen...

Postat (redigerat)
SÄ Àr det, och jag vill poÀngtera att dessa forum till slut kommer att stÀngas.

StÀng community forumet dÄ och utveckla detta istÀllet. :rolleyes:

Det enda som saknades hĂ€r var ju nedladdningsfunktionen. Allt annat Ă€r ju skitbra. 🙂

WORD 😄

Nu Ă€r man "hemma"...*öppnar en kĂ€llarsval*... 😛

Redigerat av slaptap
Postat
FörstÄr inte riktigt varför man inte kan köra forumet som det Àr och lÀgga community-grejen (som sÀkert kan bli bra) ovanpÄ, utanför eller bredvid.

Svarar med nÄgra fÄ punkter, för detta Àr ett jÀtteÀmne:

1. Eftersom detta forum Àr gammalt, lider av en del sÀkerhetshÄl, saknar support, inte gÄr att bygga ut bra i sin nuvarande form.

2. Saknar bra medlemshantering som gÄr att byta ut. Betyder att vi inte kan finansiera nya tjÀnster med medlemsavgifter (exempelvis stora fillagringar, pdf:er, adresshantering med mera). Med ett gemensamt inlogg kan varje medlem sköta sin adress, sitt alias och sin prenumeration sjÀlv.

3. Annonser, som Àr den krassa sanningen. Jag vet att flera reagerar mot annonser, men samtidigt mÄste detta forum finansieras pÄ nÄgot sÀtt. Nuvarande forum Àr klumpigt att anpassa för annonser.

4. Utvecklingsmiljö. Detta forum körs pÄ Linux, det Àr jag och endast jag som kan administrera forumet och mÄn av tid utveckla (vilket knappast skett de senaste Ären). I den nya communityn har vi en utvecklingsmiljö dÀr vi har ett helt team som nÀrvarar och kan agera snabbt.

Hoppas detta Àr svar nog pÄ frÄgan :rolleyes:

Postat
Det var faktiskt bÀttre förr.

Tack Olsberg...

InstÀmmer.

Med er "marknadsandel" Àr det farligt att leka med sÄ mÄnga hÀngivna medlemmar.

LÄt inte idg:s frames ta över forumet!

Postat
MEN FÖR BÖVELEN...PLOCKA UPP LÄNGSTA TRÅDEN UR PAPPERSKORGEN.

Jag kan inte ensam göra allt pÄ samma gÄng, Zyan. HÄller, som översta inlÀgget sÀger, pÄ att ÄterstÀlla forumet i sin ursprungliga form. Det ÄterstÄr en del, bland annat lÀngsta trÄden. Var beredd pÄ att forumet kommer gÄ ner under nÄgra minuter, den Àr för stor för forumet att flytta sÄ jag mÄste göra det manuellt med lite hack :rolleyes:

...pÄ tal om kackig mjukvara.....

Postat

Visste vÀl att ni inte skulle klara er utan mig :rolleyes:

...men pÄ nÄgot underligt sÀtt kÀnner jag mig typ vÄldtagen.

Postat (redigerat)

Nu blev kill jÀÀÀÀÀtteglad! TÄrögd nÀstan! :rolleyes:

Tack herr olsberg för att lyssnat pĂ„ oss gnĂ€llspikar, vi vrĂ„nga som gamla pensionĂ€rer som Ă€r rĂ€dda för förnyelse 😛

Just den hĂ€r överblicken pĂ„ forumet Ă€r jag och mĂ„nga andra jĂ€ttenöjda med. KĂ€nns som man har koll pĂ„ lĂ€get och inte missar en massa och kĂ€nner sig utanför. BehĂ„ll det och lĂ€gg till det nya lĂ€ngst upp eller liknande sĂ„ har du rott det hĂ€r i hamn. 😄

Redigerat av KillwithSkill
Postat (redigerat)

Fyfan vad underbart. OCH LÄNGSTA! JAG SÅG LÄNGSTA!

fast den lÄg i papperskorgen. Men ÀndÄ, jag kan se den! :rolleyes:

Redigerat av Overkill
Postat

Jag kan inte göra allt pÄ samma gÄng, Zyan. HÄller, som översta inlÀgget sÀger, pÄ att ÄterstÀlla forumet i sin ursprungliga form. Det ÄterstÄr en del, bland annat lÀngsta trÄden. Var beredd pÄ att forumet kommer gÄ ner under nÄgra minuter, den Àr för stor för forumet att flytta sÄ jag mÄste göra det manuellt med lite hack :rolleyes:

Trodde den lÄg pÄ samma stÀlle i basen men var lÄst. Trodde man öppna med ett klick. Men varför ligger den i papperskorgen?

Ingen brÄdska, vill bara fÄ igÄng snacktrÄden.

Postat

Jag kan inte göra allt pÄ samma gÄng, Zyan. HÄller, som översta inlÀgget sÀger, pÄ att ÄterstÀlla forumet i sin ursprungliga form. Det ÄterstÄr en del, bland annat lÀngsta trÄden. Var beredd pÄ att forumet kommer gÄ ner under nÄgra minuter, den Àr för stor för forumet att flytta sÄ jag mÄste göra det manuellt med lite hack :rolleyes:

Trodde den lÄg pÄ samma stÀlle i basen men var lÄst. Trodde man öppna med ett klick. Men varför ligger den i papperskorgen?

Ingen brÄdska, vill bara fÄ igÄng snacktrÄden.

Den las vĂ€l dĂ€r för att underlĂ€tta övergĂ„ngen till nya comunityt. den var ju för stor för att flytta. och dörflr las i p-korgen 😛

Postat

FullstĂ€ndigt underbart. Äntligen Ă€r jag bland vĂ€nner igen efter att ha suttit ensam i en eka pĂ„ det villande hav.

Till och med smileys :rolleyes: och ingen storebrorIDG som tar halva bilskÀrmen. Wow.

HĂ€r vill jag leva!...

Postat (redigerat)
3. Annonser, som Àr den krassa sanningen. Jag vet att flera reagerar mot annonser, men samtidigt mÄste detta forum finansieras pÄ nÄgot sÀtt. Nuvarande forum Àr klumpigt att anpassa för annonser.

De snor sÄ mycket av överblicken. Den kostnaden tror jag medlemmarna skulle vara beredda att pröjsa ihop till.

edit: börjat stamma...

Redigerat av equality
Postat

Till och med mitt gamla namn har jag! Och min avatar!

PS!

Jag kommer att betatesta det nya forumet med!

DS!

Postat

De snor sÄ mycket av överblicken. Den kostnaden tror jag medlemmarna skulle skulle vara beredda att pröjsa ihop till.

HÄller med. Bör gÄ att lösa pÄ nÄt vettigare sÀtt.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du ska bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.