TUFFTUFFTUFF Postat 11 februari 2007 Dela Postat 11 februari 2007 Okej, vi spelade in trummorna och basen i replokalen igĂ„r med min Fostev VF16(16 kanals hĂ„rddisk-inspelare). NĂ€r jag ska lĂ€gga över spĂ„ren till Cubase( SX 3) sĂ„ syncar det inte riktigt. Jag kör 2 spĂ„r Ă„t gĂ„ngen(panorerade till höger respektive vĂ€nster) genom optisk kabel. Det gĂ„r helt fint att föra över det första paret kanaler (kagge+virvel), men nĂ€r jag överfört de andra 2 (overhead-mickarna) och ska spela upp de alla fyra spĂ„ren tillsammans sĂ„ lĂ„ter det bra i ungefĂ€r 30-50 sekunder, sen börjar det bli mer och mer otight mellan de 2 mickparen. Jag anvĂ€nder MTC, midi IN och UT. Framerate, samplerate och inspelningsformatet Ă€r de samma i Cubase som pĂ„ Fostexen. Jag trycker REC i Cubase och fĂ„r Fostexen tilll att starta, sĂ„ det borde inte vara nĂ„got fel pĂ„ MIDI-kopplingen, men jag vet inte. Ljudkortet Ă€r ett Terratec 24/96 DMX FIRE och det har jag stĂ€llt in pĂ„ External clock. Jag vet att jag har haft det hĂ€r problemet förut och lyckats lösa det, men det var ett bra tag sen, sĂ„ klantskalle-jag kommer inte ihĂ„g hur jag gjorde. NĂ„gon som har nĂ„gra heta tips? Det vore rĂ„schysst i sĂ„ fall đ Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
IDF Postat 11 februari 2007 Dela Postat 11 februari 2007 ska inte bandaren stĂ€llas som slave?? đ Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
TUFFTUFFTUFF Postat 11 februari 2007 TrĂ„dstartare Dela Postat 11 februari 2007 Ăr det sĂ„? Jag tror att jag har provat det, men jag ska pröva igen.. Tusen tack för tipset đ Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
TUFFTUFFTUFF Postat 11 februari 2007 TrÄdstartare Dela Postat 11 februari 2007 Okej, nu har jag prövat att sÀtta Fostexen som slave, det som hÀnde var att inspelningen i Cubase stoppades efter nÄgon/nÄgra sekunder, gör jag nÄgot fel dÄ, eller? Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
TUFFTUFFTUFF Postat 18 februari 2007 TrÄdstartare Dela Postat 18 februari 2007 Hmm, kanske det hjÀlper om jag slÀnger upp ljudexempel pÄ otightheten, eller? Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.