Jump to content
Annons

SYNC mellan Cubase och Fostex VF 16..

TUFFTUFFTUFF

Recommended Posts

Okej, vi spelade in trummorna och basen i replokalen igÄr med min Fostev VF16(16 kanals hÄrddisk-inspelare). NÀr jag ska lÀgga över spÄren till Cubase( SX 3) sÄ syncar det inte riktigt. Jag kör 2 spÄr Ät gÄngen(panorerade till höger respektive vÀnster) genom optisk kabel. Det gÄr helt fint att föra över det första paret kanaler (kagge+virvel), men nÀr jag överfört de andra 2 (overhead-mickarna) och ska spela upp de alla fyra spÄren tillsammans sÄ lÄter det bra i ungefÀr 30-50 sekunder, sen börjar det bli mer och mer otight mellan de 2 mickparen.

Jag anvĂ€nder MTC, midi IN och UT. Framerate, samplerate och inspelningsformatet Ă€r de samma i Cubase som pĂ„ Fostexen. Jag trycker REC i Cubase och fĂ„r Fostexen tilll att starta, sĂ„ det borde inte vara nĂ„got fel pĂ„ MIDI-kopplingen, men jag vet inte. Ljudkortet Ă€r ett Terratec 24/96 DMX FIRE och det har jag stĂ€llt in pĂ„ External clock. Jag vet att jag har haft det hĂ€r problemet förut och lyckats lösa det, men det var ett bra tag sen, sĂ„ klantskalle-jag kommer inte ihĂ„g hur jag gjorde. NĂ„gon som har nĂ„gra heta tips? Det vore rĂ„schysst i sĂ„ fall 😄

Dela pÄ andra sajter

Annons

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du ska bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.