TUFFTUFFTUFF Postat 11 februari 2007 Dela Postat 11 februari 2007 Okej, vi spelade in trummorna och basen i replokalen igår med min Fostev VF16(16 kanals hårddisk-inspelare). När jag ska lägga över spåren till Cubase( SX 3) så syncar det inte riktigt. Jag kör 2 spår åt gången(panorerade till höger respektive vänster) genom optisk kabel. Det går helt fint att föra över det första paret kanaler (kagge+virvel), men när jag överfört de andra 2 (overhead-mickarna) och ska spela upp de alla fyra spåren tillsammans så låter det bra i ungefär 30-50 sekunder, sen börjar det bli mer och mer otight mellan de 2 mickparen. Jag använder MTC, midi IN och UT. Framerate, samplerate och inspelningsformatet är de samma i Cubase som på Fostexen. Jag trycker REC i Cubase och får Fostexen tilll att starta, så det borde inte vara något fel på MIDI-kopplingen, men jag vet inte. Ljudkortet är ett Terratec 24/96 DMX FIRE och det har jag ställt in på External clock. Jag vet att jag har haft det här problemet förut och lyckats lösa det, men det var ett bra tag sen, så klantskalle-jag kommer inte ihåg hur jag gjorde. Någon som har några heta tips? Det vore råschysst i så fall 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 11 februari 2007 Dela Postat 11 februari 2007 ska inte bandaren ställas som slave?? 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
TUFFTUFFTUFF Postat 11 februari 2007 Trådstartare Dela Postat 11 februari 2007 Är det så? Jag tror att jag har provat det, men jag ska pröva igen.. Tusen tack för tipset 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
TUFFTUFFTUFF Postat 11 februari 2007 Trådstartare Dela Postat 11 februari 2007 Okej, nu har jag prövat att sätta Fostexen som slave, det som hände var att inspelningen i Cubase stoppades efter någon/några sekunder, gör jag något fel då, eller? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
TUFFTUFFTUFF Postat 18 februari 2007 Trådstartare Dela Postat 18 februari 2007 Hmm, kanske det hjälper om jag slänger upp ljudexempel på otightheten, eller? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.