Jump to content
Annons

SYNC mellan Cubase och Fostex VF 16..

TUFFTUFFTUFF

Recommended Posts

Okej, vi spelade in trummorna och basen i replokalen igår med min Fostev VF16(16 kanals hårddisk-inspelare). När jag ska lägga över spåren till Cubase( SX 3) så syncar det inte riktigt. Jag kör 2 spår åt gången(panorerade till höger respektive vänster) genom optisk kabel. Det går helt fint att föra över det första paret kanaler (kagge+virvel), men när jag överfört de andra 2 (overhead-mickarna) och ska spela upp de alla fyra spåren tillsammans så låter det bra i ungefär 30-50 sekunder, sen börjar det bli mer och mer otight mellan de 2 mickparen.

Jag använder MTC, midi IN och UT. Framerate, samplerate och inspelningsformatet är de samma i Cubase som på Fostexen. Jag trycker REC i Cubase och får Fostexen tilll att starta, så det borde inte vara något fel på MIDI-kopplingen, men jag vet inte. Ljudkortet är ett Terratec 24/96 DMX FIRE och det har jag ställt in på External clock. Jag vet att jag har haft det här problemet förut och lyckats lösa det, men det var ett bra tag sen, så klantskalle-jag kommer inte ihåg hur jag gjorde. Någon som har några heta tips? Det vore råschysst i så fall 😄

Dela på andra sajter

Annons

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.