Kenta K Postat 11 februari 2007 Postat 11 februari 2007 Japp! En fråga, som ni kanske kan svara på. Jag vil ha "gater" på hela mix i en låt, eller samma "gater" på flera ch. Som typ gator på beaten i en låt. Eller en röst. Något sätt att göra detta på?
Arnesson Postat 11 februari 2007 Postat 11 februari 2007 hmm.. Om du vill ha en gate som påverkar mer än en kanal, så är enklaste sättet att skapa ett gruppspår, och sedan skicka alla spår du vill gejta till gruppspåret, och sedan lägga in gejten på gruppspåret. Hoppas du blir något visare av mitt svar
Kenta K Postat 11 februari 2007 Trådstartare Postat 11 februari 2007 Ja, jag fattar. Vilken "gater" är den "bästa" att använda i FL då?
Arnesson Postat 11 februari 2007 Postat 11 februari 2007 Ja, jag fattar. Vilken "gater" är den "bästa" att använda i FL då? Det kan jag tyvärr inte svara på, då jag själv inte är FL användare..
Kenta K Postat 11 februari 2007 Trådstartare Postat 11 februari 2007 Väntar på att Nexus skall svara eftersom han/dom påstår sig va en vandrande manual för FL
Niklasson Postat 12 februari 2007 Postat 12 februari 2007 Väntar på att Nexus skall svara eftersom han/dom påstår sig va en vandrande manual för FL Haha 😏
Cloudsurfer Postat 17 februari 2007 Postat 17 februari 2007 Du kan ju skapa ett gae på olika sätt. Jag skapar gate genom att klona två ljud, lägga de efter varandra och ändra in sgnalen på den som ligger efter och lägga på lite verb. eller så kan du ju skapa gaten genom lite skruvad delay.
Linus Postat 18 februari 2007 Postat 18 februari 2007 Du kan ju skapa ett gae på olika sätt. Jag skapar gate genom att klona två ljud, lägga de efter varandra och ändra in sgnalen på den som ligger efter och lägga på lite verb. eller så kan du ju skapa gaten genom lite skruvad delay. Vad har en gate med klonat ljud och reverb att göra? 😉
Nexustwins Postat 18 februari 2007 Postat 18 februari 2007 Du kan ju skapa ett gae på olika sätt. Jag skapar gate genom att klona två ljud, lägga de efter varandra och ändra in sgnalen på den som ligger efter och lägga på lite verb. eller så kan du ju skapa gaten genom lite skruvad delay. Vad har en gate med klonat ljud och reverb att göra? 😏 Om jag inte har fel, kallas termolo effekten på vaungarden även för "Gate". Kan bero på det.
Kenta K Postat 19 februari 2007 Trådstartare Postat 19 februari 2007 (redigerat) Helt rätt nexus. Kom gärna med en bra "termolo" plugg också om du vill 😳 Redigerat 19 februari 2007 av Kenta K
Nexustwins Postat 20 februari 2007 Postat 20 februari 2007 Helt rätt nexus. Kom gärna med en bra "termolo" plugg också om du vill 😛 Jag brukar bygga ihop en termolo effekt av vaungarden och pluggen "Sidekick" från twisted lemon. Sätter vaungarden som A, och tex en vocal som B. Sedan akriverar jag gaten på vaungarden och spelar ett "C" på den samtidigt som jag spelar upp röst filen. Nu har jag en alldeles utmärkt termolo effekt som är otroligt flexibel! //Nexustwins
Nexustwins Postat 28 mars 2007 Postat 28 mars 2007 Kanska det gör, ett vanligt stavfel. Kan bevisas med sökningar på google: Termolo: http://www.google.se/search?hl=sv&q=termolo+effect&meta= Tremolo: http://www.google.se/search?hl=sv&sa=X&oi=...+effect&spell=1 //Nexustwins
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.