Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hejsan jag undrar hur jag ska tänka när jag göra Piano Roll eftersom mina låtar är så kassa så jag vill inte ens höra på dem.

Snälla skulle någon kunna "undervisa" mig lite grann genom msn eller något om Piano Roll o Melodi tänkandet 😄

Tackar 😄

PS: Snälla skriv inget taskigt för alla har väl varit nybörjare 😆

Annons
Postat (redigerat)

har kollat finns ingen som berättar om hur man tänker vid en Melodi :S

Btw : Youtube.com äre det 🙂

Redigerat av DJ I0N
Postat

melodin kan du inte lära dig så. vad jag vet. en melodi komemr du på när du är ute på en promenad, ligger i sängen lr nått annat tyst ställe 🙂

Postat (redigerat)

Melodier brukar vara lite enklare att skapa när man kan lite gehörs och musiklära.

Lär dig till exempel vad alla tangenterna heter, lite om olika tonarter, skalor och ackord. Så kommer troligtvist melodierna senare.

Här har du en sida som kan hjälpa dig lite.

Lycka till

Redigerat av Arnesson
Postat
Behöver man någon real life utrustning? för att kunna göra bra musik 🙂

Nej.

Du behöver bara vara musikalisk av dig. Å ha ett öra för vad som låter bra.

Sen rent kommer alla saker allt eftersom.

Postat

T ex lära mig hur man bygger upp en melodi steg efter steg skulle jag kunna få din msn så kanske vi kan snacka där =)?

Postat
T ex lära mig hur man bygger upp en melodi steg efter steg skulle jag kunna få din msn så kanske vi kan snacka där =)?

Som många här har försökt påpeka så finns det knappt någon riktig steg för steg metod.

Utan det jag rekomenderar är att läsa lite musikteori. Lär dig några tonarter, skalor och ackord. Och lyssna på vad du gör.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.