Jump to content
Annons

Melodifestivalen

Recommended Posts

musik (oregistrerad)
Postat

Hej!

Ville bara lÄta meddela att jag ALDRIG köpt en endaste lÄt frÄn nÄgon Melodifestival, varken inhemsk eller internationell sÄdan. Som det ser ut nu i Är, 2007, sÄ verkar det inte som om det blir fallet nu heller, frÄn de uttagningarna hittills iaf.

Det leder fram till frÄgan: Har ni nÄnsin köpt en MelodifestivallÄt?

Det finns dock en italiensk lÄt jag skulle kunna tÀnka mig att köpa:

"Per Lucia" med Riccardo Fogli 1983.

:rolleyes:

:musik

Annons
Glaskatten (oregistrerad)
Postat
Hej!

Ville bara lÄta meddela att jag ALDRIG köpt en endaste lÄt frÄn nÄgon Melodifestival, varken inhemsk eller internationell sÄdan. Som det ser ut nu i Är, 2007, sÄ verkar det inte som om det blir fallet nu heller, frÄn de uttagningarna hittills iaf.

SÄ du har ingen Abba,Ted GÀrdestad eller Carolasamling dÄ?

musik (oregistrerad)
Postat

Jag har inga svenska skivor...

Glaskatten (oregistrerad)
Postat

Det tror jag inte pÄ...

drloop (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Skule vara intressant att inspektera din skivhyllan/dator i jakten pĂ„ nĂ„t svenskt. 😄

Jag gömde min Micheal Jackson Thriller nĂ€r jag var syntare pĂ„ 80 talet. 😄

Redigerat av drloop
musik (oregistrerad)
Postat

Jag har dÀremot svenska artister som sjunger pÄ engelska, rÀknas det?

Postat

Jag skulle aldrig drömma om att köpa en melodifestival-skiva (utom möjligen mardrömmar... 😄 ). Titta pĂ„ spektaklet Ă€r en sak - och dĂ€r fĂ„r man sina goda skratt i alla fall, men en skiva? NĂ„gonstans fĂ„r man ju sĂ€tta grĂ€nsen... 😄

Postat

JodÄ, jag köpte en Eurovisionsamling pÄ kassett pÄ en bensinmack, undrar om det inte rent av var 1983! per lucia kÀnner jag igen liksom givetvis frÀmling.

Döm om min besvikelse nÀr jag kom hem, tryckte i kassetten i walkmannen och samtliga lÄtar var covers.. alltsÄ EJ originalartister!

SÄ nej, jag har aldrig (heller) köpt nÄgra lÄtar frÄn melodifestivalen/eurovision song contest. (förutom bluffkassetten 1983 dÄ..)

drloop (oregistrerad)
Postat
Jag har dÀremot svenska artister som sjunger pÄ engelska, rÀknas det?

Det Àr svenska skivor!!!!

Fy pĂ„ sig att försöka smyga undan sĂ„ dĂ€r... 🙂

Det finns sĂ€kert en Ace of Base single liggandes i bokhyllan ocksĂ„!!!! 😳🙂😄

Postat

Jag bandade min första melodifestival 1974, med en Grundig rullbandare och micken mot tv-högtalaren. 1982 köpte jag en video och började spela in först den svenska uttagningen (1 program) och sedan ESC. En favorit Àr ungerns bidrag frÄn 1994 med klassisk gitarr i introt. (finns att hitta pÄ youtube) Eller Eresto. (spaniens bidrag frÄn anno datzumal) Har ocksÄ köpt ett antal skivor och stÄr för det. Visst finns det en massa skit, kanske det mesta, men ojojoj vilka guldkorn det finns ocksÄ om man inte Àr sÄ skitnödig utan öppnar sitt sinne!

/R

musik (oregistrerad)
Postat

Sanningen att sÀga, jag gillar de riktiga schlagerlÄtarna, dvs. de som kom förr ifrÄn frÀmst Schweiz och Luxemburg och i viss mÄn frÄn Frankrike och Tyskland. Med förr menar jag 20+ i antal Är... Det Àr ocksÄ synd att Italien bojkottar.

Jag har dock aldrig köpt nÄt.

🙂

:musik

Postat

Jag har aldrig köpt en skiva med schlagers och jag kommer inte göra det... nĂ„gonsin (om inte indie-musik blir den nya schlagern med det kommer nog aldrig hĂ€nda). 😛

DĂ€remot sĂ„ fick jag Abbas "Greatest Hits" pĂ„ ett kassetband av min kĂ€ra moder nĂ€r jag var ungefĂ€r 7-8 Ă„r, vilket jag Ă€lskade dĂ„, sĂ„ jag Ă€r inte helt oskyldig. 🙂

Postat (redigerat)

De va mig en konstig trÄd

Man kan lika gÀrna frÄga>:

-Har Du nÄn skiva med psykosgubbarna i Kraftwerk?

Allvarligt talat vad e de för skit?

ÄndĂ„ e jag -80 talist 🙂

Redigerat av fogden2000

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.