alexfree Postat 19 augusti 2004 Postat 19 augusti 2004 Neumann M147 Neumann U89 AKG 414 Røde NT1000 Avlex AVS80 Neumann TLM103 Neumann U87 Røde NTK Audio Technica AT4060 Audio Technica AT3525 Røde Classic II nej, men ett test av mikrofoner..... vinnare blev AKG414 och Neumann TLM103 blev tvåa...kan kanske vinklingen till testmik också har påverkat resultatet? Har du kört såna tester någongång Clease?
Claes Holmerup Postat 19 augusti 2004 Postat 19 augusti 2004 Har micarna verkligen varit placerade som på bilden, så säger inte testet särskilt mycket. Eftersom de då inte är placerade på exakt samma plats, så kommer inspelningarna inte att vara jämförbara. De får helt enkelt inte samma ljudinformation, utan kommer att låta väldigt olika även om alla hade varit identiska micar... När jag har spelat in från högtalare, så har micarna haft så identisk placering framför högtalaren som möjligt - och jag har markerat den punkt som de ska sikta mot, för att felmarginalen ska vara så liten som möjligt.
alexfree Postat 19 augusti 2004 Trådstartare Postat 19 augusti 2004 vad tycker du om neumann mikarna som du har testat?
Claes Holmerup Postat 19 augusti 2004 Postat 19 augusti 2004 Jag tycker att de Neumann som jag har haft i nävarna, har varit mycket bra! De är lågbrusiga och som en bekant har sagt, så har de också en hysteriskt hög utsignal... 😆 Dock tycker jag att de är lite i toppigaste laget i vissa lägen - så egentligen föredrar jag andra och har faktiskt inte några planer på att skaffa någon Neumann...
tordA Postat 19 augusti 2004 Postat 19 augusti 2004 micken i mitten måste vara stjärnan 😆 (eftersom den verkar bli intervjuad) (sorry, men jag kunde inte hålla mig 😆 )
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.