Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

shootoutnew.JPG

Neumann M147

Neumann U89

AKG 414

Røde NT1000

Avlex AVS80

Neumann TLM103

Neumann U87

Røde NTK

Audio Technica AT4060

Audio Technica AT3525

Røde Classic II

nej, men ett test av mikrofoner.....

vinnare blev AKG414 och Neumann TLM103 blev tvåa...kan kanske vinklingen till testmik också har påverkat resultatet?

Har du kört såna tester någongång Clease?

Annons
Postat

Har micarna verkligen varit placerade som på bilden, så säger inte testet särskilt mycket. Eftersom de då inte är placerade på exakt samma plats, så kommer inspelningarna inte att vara jämförbara. De får helt enkelt inte samma ljudinformation, utan kommer att låta väldigt olika även om alla hade varit identiska micar...

När jag har spelat in från högtalare, så har micarna haft så identisk placering framför högtalaren som möjligt - och jag har markerat den punkt som de ska sikta mot, för att felmarginalen ska vara så liten som möjligt.

Postat

Jag tycker att de Neumann som jag har haft i nävarna, har varit mycket bra! De är lågbrusiga och som en bekant har sagt, så har de också en hysteriskt hög utsignal... 😆

Dock tycker jag att de är lite i toppigaste laget i vissa lägen - så egentligen föredrar jag andra och har faktiskt inte några planer på att skaffa någon Neumann...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.