Jump to content
Annons

Melodifestivalmaffian

Recommended Posts

Danne_123 (oregistrerad)
Postat

Kan det vara så att skivbolagsdirektörerna först tar ut det dom lyckas skaka fram (ca 95 procent av alla bidrag) och sedan väljer ut ca 5 procent från resten av inskickade låtar, men bara sådana som dom kan vara säkra på inte är något hot mot deras egna artister...

Annons
Postat

Det här måste vara den bästa festivaluttagning jag någonsin har upplevt. Var enda låt var superbra utom möjligen Cosmo 4. Lärarinnans framträdande var oerhört gripande, Regina Lund underbar med en heltfantastisk schlager. Jimmy Jansson fick äntligen en låt som passade honom, Jessica Andersson visad att hon kan fan i mej sjunga. Lysande schlager disko. Lustans Lakejer hur coolt som helst och en låt med klass. En annan låt med Klass var Annelie Rydé och Svante Turesons låt. Svante är förövrigt cool som en Basfiol. The Ark tog in glam i Festivalen men ändå på bästa ABBA -vinner -i- Brighton-Schlager-vis. Kort sagt varenda låt utom möjligen Cosmo 4 borde få vinna. Tack för den bästa uttagningen genom tiderna!

Danne_123 (oregistrerad)
Postat

ja.. smaken är väl som baken.. men kanske tur att alla inte tycker lika.

Jag kan inte se annat än att detta spektakel bara är ett enda stort PR jippo av ett fåtal stora skivbolag i landet.

Varför skulle annars nästan bara etablerade artister och gamla rävar till låtskrivare som G-son få 95 procent plats i detta jippo?

Tror faktiskt att det finns många fler bra låtskrivare i landet än dessa köpta "proffs"..

Postat

Ja ,det var ju de två låtar som stack ut från den övriga smeten som gick vidare!

Det var ju bra!

Postat
Det här måste vara den bästa festivaluttagning jag någonsin har upplevt. Var enda låt var superbra utom möjligen Cosmo 4. Lärarinnans framträdande var oerhört gripande, Regina Lund underbar med en heltfantastisk schlager. Jimmy Jansson fick äntligen en låt som passade honom, Jessica Andersson visad att hon kan fan i mej sjunga. Lysande schlager disko. Lustans Lakejer hur coolt som helst och en låt med klass. En annan låt med Klass var Annelie Rydé och Svante Turesons låt. Svante är förövrigt cool som en Basfiol. The Ark tog in glam i Festivalen men ändå på bästa ABBA -vinner -i- Brighton-Schlager-vis. Kort sagt varenda låt utom möjligen Cosmo 4 borde få vinna. Tack för den bästa uttagningen genom tiderna!

😳🙁

Postat

😲😱

Håller med!

Ironi kan vara påfrestande 😆

Postat

Jag bara längtar till sista deltävlingen när Sarah Dawn Finer är med så man får höra på RIKTIGT bra sång för en gångs skull i schlagersvängen 😲

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.