Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Jag är nu färdig med en låt i cubase där jag använt mig av ewql Symphonic Orchestra Gold, men när jag exporterar ut så känns det som jag inte får med reverben och ljud instälningarna är inte kvar alså hur starka och svaga instrumenterna skall vara.

Någon som vet vad problemet kan vara?

Redigerat av Teodo
Annons
Postat

I dialogfönstret för audioexport kan du välja om du vill ha med automatiseringar och effekter. Har du kryssat i där?

Postat

hmm....hitar inte den knappen, har sx 2

är det alså inne på audio mixdown?....hittar inte audioexport

Postat

har märkt att panoreringarna inte förljer med heller

Postat (redigerat)
har du valt rätt utgångar i exporteringen. ska vara sterointerleved (fast rättstavat)

mm...märkte att jag missat det precis efter förr inläget....riktigt noobigt fel 😉...men eftersom att jag ändå inte fick med alla reverber osv så gjorde jag som så att jag recorda det man hörde i datorn i stereo, så då lät det ju precis som det gjorde i cubase 😉

Redigerat av Teodo

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.