Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

så då jag inte blivit mycket klokare ger jag helt enkelt 2 alternativ som verkar hyfsade (om inte så får någon annan gärna komma med annat förslag)

1.

Intel

2.

AMD

Vilken?

Redigerat av Bagge
Annons
drloop (oregistrerad)
Postat
så då jag inte blivit mycket klokare ger jag helt enkelt 2 alternativ som verkar hyfsade (om inte så får någon annan gärna komma med annat förslag)

1.

Intel

2.

AMD

Vilken?

Jag skulle köpt Intel.

Men det blir nog RocknRoll spelat oavsett vilken du väljer.

Man kan ställa sig frågan så här tycker jag.

Vilka mjukvaror tänker du köra?

När du vet detta gå in och kika på webben och se vad tillverkarna säger om chipset problem etc...

Postat

Med risk för att bli lynchad vill jag med uppblåst bröstkorg påstå att intel och amd är mer eller mindre likvärdiga just nu. Folk tycker en massa olika grejer här men 95% av uttalanden här bygger på självpreferenser och uttrycker bara vad som får vedbörande att sova lugnt om natten.

Det har gjorts en massa mer eller mindre objektiva tester för att testa prestandan hos intel vs amd cpu, och de som jag har tagit del av visar inte att det är någon särskillt stor skillnad. Vad gäller cpu kraft så är det hela är faktiskt ganska ointressant. Om du t.ex. väntar 3 månader med att köpa datorn så kan du få mycket mer prestanda för pengarna och skillnaden kommer att vara betydligt större än än den mellan likvärdiga intel och amd processorer. Så om du vill jaga kronor och prestanda så är detta inte det rätta sättet egentligen.

Som sagt, det blir rock n' roll oavsett.

ps. till alla som vill tipsa om mac vill jag säga att jag när man har kört med pc hela livet är det väldigt svårt att anpassa sig till en mac. Det är allt ifrån musen till snabbkommandon.

peace

Postat (redigerat)

ganska väl talat..."What ever works for you".🙂

Nu är det tyvärr så att jag tror at itnel är ganska mycke snabbare på beräkningsintensiva grejjor....en kompis i databranschen som pysslar med jättedatabaser säger att det finns skillnader. Ofta kna visst kod va optimerad för intel också.

"having said that" kan jag meddella att jag kör protools och reason på en dual core AMD, billig historia för 8000 spänn inklusive 2 Gb minne.

datorn var väl superhet för drygt ett halvårsen kan jag tänka, men i julas kostade knappt nåt.

Allt funkar kalasbra, men jag märker att jag behöver en separat hårddisk för ljud.....vilket jag snålade in från början.

jag tror att man ska satsa på snabba diskar, +2Gb minne och kanske ett ljudkort som avlastar processorn lite. Ludkortet får man nog för de pengar som man sparar in på att inte köpa det absolut senaste....mellan intels värsting och två snäpp under skiljer det nog ofta ett firewireljudkort 🙂

jahapp.....undras om jag sa det jag tänkte från början nu då 😉

EDIT stavfel

Redigerat av Emulator
Postat
Allt funkar kalasbra, men jag märker att jag behöver en separat hårddisk för ljud.....vilket jag snålade in från början.

Hmm, menar du då att du lägger över alla ljudbanker på en annan hd eller installerar du VSTpluggarna direkt på en annan hd?

Mvh Henke

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.