Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej alla musikvänner. Hoppas någon där ute i etern kan hjälpa mig.

Jag har inhandlat det nya motu kortet 8 PRE.

Har gått igenom instruktionsboken och följt anvisningarna..

Det står att ja först ska installera drivrutinerna, och sedan koppla in Motu kortet.

Vilket jag gjort!

Sedan när ja kopplar in det kommer det upp att windows har hittat ny maskinvara.. i Instruktionsboken står det att man ej ska installera drivrutinerna genom denna "windows popup fråga"..

Så jag klickar snabbt bort denna windows popup fråga..

Och öppnar mitt Pro Logic.. Men.. datorn hittar inte igen kortet! "No device was found"

Hur göra? vad e fel?

Hoppas på snabba förslag 😆

Mvh / Hygglo

Annons
Postat

Nja, det är nog itne riktigt så dom menar tror jag. För det står likadant i digidesigns instruktionsböcker.. Du ska alltså "installera" drivrutinerna, vilket verkar betyda "lägga över och göra tillgängliga för installation"... När dom väl är inlagda så ska du utan problem kunna använda den automatiska windows-rutan och låta datorn själv söka reda på drivrutinerna (eftersom du har lagt in dom i förväg)

Prova, det kommer nog funka. Lycka till

Postat
Nja, det är nog itne riktigt så dom menar tror jag. För det står likadant i digidesigns instruktionsböcker.. Du ska alltså "installera" drivrutinerna, vilket verkar betyda "lägga över och göra tillgängliga för installation"... När dom väl är inlagda så ska du utan problem kunna använda den automatiska windows-rutan och låta datorn själv söka reda på drivrutinerna (eftersom du har lagt in dom i förväg)

Prova, det kommer nog funka. Lycka till

Ok, testade det och ni hittas kortet igen! 😄

Men tror du detta sättet är rätt

för nu när jag väljer internal clock.. börjar det bara väsnas av en massa sprak,plopp ljud & brus... =(

"Jag lade över filerna i från skivan på skrivbordet och installerade det via "Ny maskinvara funnen" ( Så som man inte skulle installera...)

Hmm..

Hjälp! 😉

Postat

har du ingen installerare från skivan?

Om du har det, så när du har kört den så ska drivrutinerna finnas på datorn men det är inte säkert att det funkar ändå, och DÅ kan du uppdatera drivare genom windows-rutan. Du ska inte behöva lägga över nåt på skrivbordet alltså

tsmalmbe (oregistrerad)
Postat

Nä, du skall installer med den installern som kommer med. Sen då windows reagerar med "new hardware found"-dialogen, skall du låta windows "ta i bruk" drivrutinerna, oftast genom att säka yes, ok eller continue.

Att installera och kopiera är inte samma sak.

Jag har Motus 828:a.

Postat
har du ingen installerare från skivan?

Om du har det, så när du har kört den så ska drivrutinerna finnas på datorn men det är inte säkert att det funkar ändå, och DÅ kan du uppdatera drivare genom windows-rutan. Du ska inte behöva lägga över nåt på skrivbordet alltså

Jag lade över filerna och körde sedan install, efter det kopplade jag in kortet..

Postat
Nä, du skall installer med den installern som kommer med. Sen då windows reagerar med "new hardware found"-dialogen, skall du låta windows "ta i bruk" drivrutinerna, oftast genom att säka yes, ok eller continue.

Att installera och kopiera är inte samma sak.

Jag har Motus 828:a.

Jo jag har ju installerat dem, sedan när kortet kopplas in hittar ju inte datorn igen kortet..

I instruktionsboken står det att man ej ska installera via denna "New hardware found"

Men om jag inte gör det så hittar ju inte datorn kortet!

Och nu är det fortfarande plipp plopp, brus.. osv... =/

Kan det vara någe strul med moderkortet tro?

För har även haft problem med att musen inte funkat när jag startar om datorn..

men sedan efter en omstart funkar det fint..

tsmalmbe (oregistrerad)
Postat

Kolla om ljudkortet (firewire-porten) delar IRQ med något annat skräp.

msinfo32.exe

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.