Jump to content
Annons

midi-keyboard - inget ljud =(

bergström

Recommended Posts

Hej!

är helt noobish på det mesta inom det mesta med musikprogram. Jag har spelat gitarr i flera år och använt det mkt enkla inspelningsprogrammet audacity till lite hemmapill. Nu har farsan kirrat Reason från sitt jobb och en hel värld öppna sej. Jag kom fam till att jag behövde ett MIDI-keyboard. SÅ jag var på stan och köpte ett billigt Roland ED PC-160A. Jag får inget ljud i det, snälla hjälp!

Ha det!

/ Henke

Dela på andra sajter

Annons

pc/mac???

du får gå in i inställningar, och control surfaces and keyboards, add så väljer du märke(om de inte finns kan du välja <other> o senser du en bit ner i rutan en funktion som heter find, under midi input.. där trycker du. o sen valfri knapp på kontrollytan..

du kan även gå in i advance midi, och välja din kontrollenhet/keyboard som external controller på bus a.. har du fler än en kontroller, så klicka bara vidare ner i busarna.. 😳

lycka till!!

Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.