Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej,

har kommit över en del pengar, och tänkt investera en del av dessa i en ny sångmik....någonstans runt 20k....

Och för att utöka alternativen tänkte jag titta på begagnade mikrofoner också, men jag har lite svårt att hitta några bra sådana.....kan ju bero på att folk inte vill sälja sina fina mikar i och för sig......eller så letar jag på fel ställen....

söker namn såsom manley, brauner, microtech gefell och neuman (definitvt öppen för flera)....någon som har några bra tips på siter där begagnade sådana säljs? har besökt vendolin och blocket osv, men hittar inte speciellt mkt....

Hoppas ju på att det finns något "dolt" smultronställe som alla "pro"-användare känner till, där de säljer och köper sina fina saker....men som jag av förståeliga själv inte hitta till ännu...!?!?

kan även tänka mig att köpa utanför sveriges gränser....

Annons
Postat (redigerat)

Ebay.de brukar jag handla på där kryllar det av Neuman, Microtech gefell och andra intressanta mikrofoner!!!

http://instrumente.listings.ebay.de/Live-S...ListingItemList

Har också en AvalonVT747SP! Använder den mest till mastering för närvarande eftersom jag också har UREI 1178, dBX 162 och Focusrite Green dual Compressor.

Redigerat av limpan666
Postat

ah, gillar Avalonen....fast jag använder manley EQ'n och tubetech multibandarn som slutbearbetning, men avalonen använder vi mkt som trumkompressor, på alla typer av trummor faktiskt.....blir så bra transienter i den....och den är superbra som de-esser....hur diskret och fin som helst! 😄

Tack för tipsen....ska kolla ebay på en gång....har inte riktig koll på hur det funkar, men nån gång ska man väl lära sig...! 😉

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.