Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Går det att förstärka signalen från en mikrofon så att man kan ta in den via line-in på min MP3-spelare? Någon som vet om det går och om man kan få tag på en liten portabel batteridriven preamp någonstans?

• 5 månader senare...
Annons
Postat

Undrar också över detta. Alternativt, är det någon som har tipps på mp3spelare med mic in?

Vill kunna spela in intervjuer på en så liten mp3spelare som möjligt i så bra ljudkvalitet som möjligt.

Postat
Undrar också över detta. Alternativt, är det någon som har tipps på mp3spelare med mic in?

Vill kunna spela in intervjuer på en så liten mp3spelare som möjligt i så bra ljudkvalitet som möjligt.

Beroende på om intervjuerna ska kunna sändas, eller om det är för "anteckningar" så kan du använda exempelvis en Sony ECM-DS70P

Kör den själv vid intervjuer och det fungerar utmärkt.

Batteridrivna mickförstärkare finns, första listade på Google:

http://www.tweekgeek.com/product.asp?pf_id=DoddBatteryPre

Postat (redigerat)

Den micken jag har i min signatur bör göra jobbet åt dig..

//S

Redigerat av sounden
Postat

Tack för svar! 🙂

En sån där mick har jag faktiskt, den är riktigt trevligt.

Är dock mer inne på vilken liten mp3spelare som passar.

Helst för intervjuer som ska kunna sändas i podradio och dyligt...

Jag kanske bara drömmer, men. Jag skulle vilja kunna spela in flera timmar i sträck med en "mygga" till en liten mp3spelare. Helst via en mic in eftersom att man skulle slippa mickförstärkaren. Någon som vet en lämplig mp3spelare? Letar även efter myggmikrofon med minitelekonakt..

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.