alcedo Postat 8 februari 2007 Postat 8 februari 2007 Går det att förstärka signalen från en mikrofon så att man kan ta in den via line-in på min MP3-spelare? Någon som vet om det går och om man kan få tag på en liten portabel batteridriven preamp någonstans?
Mekker Postat 1 augusti 2007 Postat 1 augusti 2007 Undrar också över detta. Alternativt, är det någon som har tipps på mp3spelare med mic in? Vill kunna spela in intervjuer på en så liten mp3spelare som möjligt i så bra ljudkvalitet som möjligt.
Björn Olsberg Postat 1 augusti 2007 Postat 1 augusti 2007 Undrar också över detta. Alternativt, är det någon som har tipps på mp3spelare med mic in? Vill kunna spela in intervjuer på en så liten mp3spelare som möjligt i så bra ljudkvalitet som möjligt. Beroende på om intervjuerna ska kunna sändas, eller om det är för "anteckningar" så kan du använda exempelvis en Sony ECM-DS70P Kör den själv vid intervjuer och det fungerar utmärkt. Batteridrivna mickförstärkare finns, första listade på Google: http://www.tweekgeek.com/product.asp?pf_id=DoddBatteryPre
sounden Postat 1 augusti 2007 Postat 1 augusti 2007 (redigerat) Den micken jag har i min signatur bör göra jobbet åt dig.. //S Redigerat 1 augusti 2007 av sounden
Mekker Postat 1 augusti 2007 Postat 1 augusti 2007 Tack för svar! 🙂 En sån där mick har jag faktiskt, den är riktigt trevligt. Är dock mer inne på vilken liten mp3spelare som passar. Helst för intervjuer som ska kunna sändas i podradio och dyligt... Jag kanske bara drömmer, men. Jag skulle vilja kunna spela in flera timmar i sträck med en "mygga" till en liten mp3spelare. Helst via en mic in eftersom att man skulle slippa mickförstärkaren. Någon som vet en lämplig mp3spelare? Letar även efter myggmikrofon med minitelekonakt..
Krokodilen Postat 1 augusti 2007 Postat 1 augusti 2007 Zoom H2 är kanske inte en renodlad Mp3 spelare men den är liten, har egen mic och mic-ingång, spelar in och upp Mp3 filer. Kan kanske vara något?
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.