Sonnert Postat 19 augusti 2004 Dela Postat 19 augusti 2004 (redigerat) Jag lyssnade på Mansons cover på Tainted love och jag blev sugen på att återskapa chordet som går i början, jag tror att det är ett G. jag vet inte om originalet har samma ljud, det va ett tag sedan jag hörde den. vad är det egentligen för ljud? har ni några idéer? EDIT: Tydliggjorde rubbe /adm Redigerat 26 augusti 2004 av Olsberg Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
nattvaktaren (oregistrerad) Postat 19 augusti 2004 Dela Postat 19 augusti 2004 Originalet av Gloria Jones? Det är ju stompiga soulbasar och sjungande 60-talstrummor rätt av. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sonnert Postat 19 augusti 2004 Trådstartare Dela Postat 19 augusti 2004 ok det kanske finns en ännu äldre version än den jag tänkte på... nåväl, låt oss då koncentrera oss på mansons version. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
android Postat 19 augusti 2004 Dela Postat 19 augusti 2004 Du tänker antagligen på Soft Cells version av låten. Det är väl den som är mest känd.. Om jag minns rätt så har SCs version ett "tut tut"-ljud medans Manson har nåt mer percussivt... Men nu sitter jag bara här och gissar, så det kanske är lika bra att lägga ner.... 😲 Du kanske inte ens tänker på samma grej...? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sonnert Postat 19 augusti 2004 Trådstartare Dela Postat 19 augusti 2004 Om jag minns rätt så har SCs version ett "tut tut"-ljud medans Manson har nåt mer percussivt... Men nu sitter jag bara här och gissar, så det kanske är lika bra att lägga ner.... Du kanske inte ens tänker på samma grej...? fast jag tycker nog att mansons version också innehåller ett "tut tut"-ljud så vi tänker nog på samma. kan det vara en orgel av något slag? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hackeman Postat 19 augusti 2004 Dela Postat 19 augusti 2004 Tainted Love med Marylin Manson... gjordes inte den som soundtrack till Not Another Teen Movie? 😆 Tycker man har (medelst hört) hur många versioner som helst av denna låt, men tacka vet jag Soft Cell's första version. 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Danny Cort (oregistrerad) Postat 19 augusti 2004 Dela Postat 19 augusti 2004 ok det kanske finns en ännu äldre version än den jag tänkte på... nåväl, låt oss då koncentrera oss på mansons version. Det fins en äldre veision av allt du tänker på, man. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
slittorin Postat 20 augusti 2004 Dela Postat 20 augusti 2004 Det finns ett antal versioner ute på nätet. Men mxtabs brukar generellt vara ganska uppdaterad. http://www.mxtabs.net/tabs.php?path=Guitar...nted+Love,36006 Sven Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sonnert Postat 20 augusti 2004 Trådstartare Dela Postat 20 augusti 2004 hmm tabs hjälpte mig inte vidare bra eftersom det är just ljudet jag är ute efter . jag har lyssnat på Soft Cells version nu och även den innehåller chordet så vi kan konsentrera oss på den låten 😏 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nanne Postat 25 augusti 2004 Dela Postat 25 augusti 2004 ide... ladda hem GMmidifilen och studera den lite närmare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
android Postat 26 augusti 2004 Dela Postat 26 augusti 2004 (redigerat) Om jag minns rätt så har SCs version ett "tut tut"-ljud medans Manson har nåt mer percussivt... Men nu sitter jag bara här och gissar, så det kanske är lika bra att lägga ner.... Du kanske inte ens tänker på samma grej...? fast jag tycker nog att mansons version också innehåller ett "tut tut"-ljud så vi tänker nog på samma. kan det vara en orgel av något slag? Skulle ju tro (pratar fortfarande utifrån mitt något dåliga minne) att det är ett synth-brass/trumpet-ljud av nåt slag. I så fall borde du kunna återskapa nåt liknande på varenda liten synth som har oscillatorer som kan ge ifrån sin puls/fyrkantsvågformer... Men jag kanske fortfarande tänker på fel ljud, så i så fall ber jag om ursäkt... 😆😉 Edit: omformulering Redigerat 26 augusti 2004 av android Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ChrisSnyder (oregistrerad) Postat 27 augusti 2004 Dela Postat 27 augusti 2004 GEHÖR kan det vara nåt kanske ?? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
nattvaktaren (oregistrerad) Postat 27 augusti 2004 Dela Postat 27 augusti 2004 GEHÖR kan det vara nåt kanske ?? Shit, vi är inte lika proffsiga som du så vi får helt enkelt sno midifilen. Men ha det så bra. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Danny Cort (oregistrerad) Postat 28 augusti 2004 Dela Postat 28 augusti 2004 GEHÖR kan det vara nåt kanske ?? Ojojoj.... We got a live one here! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Danny Cort (oregistrerad) Postat 28 augusti 2004 Dela Postat 28 augusti 2004 (redigerat) GEHÖR kan det vara nåt kanske ?? Ojojoj.... We got a live one here! Redigerat 28 augusti 2004 av Danny Cort Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hackeman Postat 28 augusti 2004 Dela Postat 28 augusti 2004 GEHÖR kan det vara nåt kanske ?? Ojojoj.... We got a live one here! Nämen.. vad hände med dina vackra ord du först skrev? 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.