Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Nämen jag menade bara att rasist är väl riktat mot en folkgrupp medans "angreppen" lät mer riktade mot landet i sig. Men jag förstod poängen och kände bara för att skoja till det lite. 😄

Annons
Postat (redigerat)

Har haft rätt tur innan jag med. Bodde högst upp i ett 7 våningshus (vinden) med så pass bra isolering att jag kunnat yla elgitarr på full volym klockan tre på natten utan att nån har hört ett knysst (iaf påstod grannarna det). Men nu var jag tvungen att flytta och hör i princip grannarna tre lägenheter bort fisa.

Försöker öva på att sjunga dessutom men har beslutat att ignorera grannarna tillsvidare på det planet.

Har fått en genialisk ide angående den där isoleringsboxen. Råkar ha en "walk in closet" som man kan isolera och micka upp som nån sort "soundbox" eller microstudio. Hur ballt som helst. Dock är det såpass litet att jag inte tror man får plats själv därinne med sin gitarr på längden utan att utveckla nån form av kamasutra på sitt kära instrument. Men nog med plats för att ställa sig att skrika när man är sur mitt i natten eller ställa gitarrhögtalare + effekter + mic. Tror det är 1.2 X 1.5 m. Förre hyresgästen hade haft det som nån sorts datarum (eller låda snarare 😕 ).

Redigerat av hydra
Postat
Vill helst avstå från oknytt som pod eftersom ljudet låter väldigt klent i min smak.

Hur menar du med klent? De låter ju inte klenare än en uppmickad stärkare. Kan gå med på att det känns klenare när man spelar möjligtvis eftersom det inte är lika mycket kräm i hörlurarna/monitorerna. Men i mixen låter det minst lika fett. Fråga alla metalband som spelar in med PodXT 🙂

Jag kör en Vox Tonelab lajnad till PA:t live och jag har fått väldigt mycket positiva kommentarer för det mustiga gitarrljudet. 😮

Postat

själv bor man i villa och då är det familjen som klagar istället 😳 men man får passa på när man är ensam hemma (:

och jag antar att jag inte är själv med detta problem heller 🙂

Postat
Grannjävlar!!!!

jag hatar dem, har precis fått hem ett klagobrev från värden eftersom idioten intill har klagat. Jag har slutat mixa i högtalare, spelar elgura i hörlurar och ibland då och då plingar jag på min akustiska. Jag fattar inte va fan det är som låter.

Försöker att fråga honom men han slår igen dörren i mitt ansikte 😳

🙂 man blir så jävla arg.

ska över till hyresvärden nu o få ett snack. ska ta med stratan o visa hur mkt ljud den ger ifrån sig oförstärkt o se om jag får lite sympati

GRANNJÄVLAR!!!

edit: fortsättning...

ja, då har man snackat med hyresvärden.

Jag tror inte att det finns något så hemskt i hela världen som en främlingsfientlig dansk kärring i maktposition. Hon beslutade att jag inte får lov till att spela något som helst på något instrument hemma. klagar grannjäveln igen, så åker jag ut!

🙂

helt sjuk, nu får jag börja leta nytt då...

Lira nån bra låt så ska du se att du får fortsätta spela!

Säg även att han kan få den och dedikera den till sin fru!

😄

Postat
Lira nån bra låt så ska du se att du får fortsätta spela!

Säg även att han kan få den och dedikera den till sin fru!

🙂

😛 Vore kul o slänga ihop en ballad och dumpa den i hans brevlåda. Men då får jag nog låta ilskan lägga sig lite först.

Har en sån enorm spelabstinens just nu så jag håller på att spricka. Massa idéer och toner som vill ut... Får dra ner till kompisarna o lira lite idag.

• 7 månader senare...
Postat (redigerat)

Om du ändå ska bli vräkt så föreslår jag att du lånar in dig på en Fender Twin Reverb och bjuder grannarna på en natts riffande med allting på 10. Dom är högljudda.

Redigerat av Strange Leaf
Postat

Jag har aldrig förstått mig på folk som stör sig så lätt på andra. Det äcklar mig faktiskt och jag misstänker att de som gnäller är sådana som är bittra och inte har något liv själva. De typ längtar till graven så de får uppleva den eviga tystnaden.

Jag tror det finns få saker som upprör mig mer ärligt talat. Särskilt eftersom jag själv är så otroligt tolerant.

Postat
Jag har aldrig förstått mig på folk som stör sig så lätt på andra. Det äcklar mig faktiskt och jag misstänker att de som gnäller är sådana som är bittra och inte har något liv själva. De typ längtar till graven så de får uppleva den eviga tystnaden.

Jag tror det finns få saker som upprör mig mer ärligt talat. Särskilt eftersom jag själv är så otroligt tolerant.

Jag trodde jag också var väldigt tolerant tills jag flyttade dit där jag bor nu. Har en granne som älskar att sätta på musik klockan tre på nätterna till klockan sex på morgonen. Och då är det sådan volym att mina fönster där jag sover vibrerar högt. Då tappade även jag tålamodet när detta sker två till tre dagar i veckan.

Postat

Lite off topic, måste flika in en kul grej.

Har en kompis som spelar oboe. Han var mån om att grannarna inte skulle bli störda så han spelade ner i en kudde. Tydligen hördes det lite till grannarna ändå för nästa dag låg en lapp i brevlådan om att han gäärna får spela mer eftersom det lät så fint, el likn 😆

Postat

Jag trodde jag också var väldigt tolerant tills jag flyttade dit där jag bor nu. Har en granne som älskar att sätta på musik klockan tre på nätterna till klockan sex på morgonen. Och då är det sådan volym att mina fönster där jag sover vibrerar högt. Då tappade även jag tålamodet när detta sker två till tre dagar i veckan.

Jo, men det kan man ju helt klart förstå. Det finns givetvis gränser.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.