Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tjena!

Ska köpa nytt ljudkort till minbärbara macbook och har beslutat mig för Presonus Firebox.

Med detta ljudkort så medföljer det Cubase Le, Jag undrar nu om någon vet:

- Går detta medföljande program att använda på min Mac???

På 4 sound så trodde de ej att det skulle gå till mac endast pc, MEN jag vill gärna vetta 100%.

Jag kommer ej att basera mitt ljudkort val pga detta MEN jag har tidigare spelat in med Cubase i PC så detta skulle underlätta mkt, det tar ju ett tag att lära sig Logic som jag nu fixat till Mac.

Skulle därför vara toppen om den medföljande Presonus Firebox mjukvaran Cubase Le skulle fungera på min Macbook.

Tacksam för omgående svar!

Mvh Linus

Annons
Postat

Lite sent kanske, men visst funkar det; dock är det riktigt, som någon annan påpekat, att Cubase LE inte är en Universal Binary, och alltså körs under Rosetta på Intel Mac:ar; påverkar säkert prestanda en del, men jag har själv alldeles för liten erfarenhet av Cubase för att kunna säga hur mycket det märks.

Jag kör i alla fall Cubase LE (som jag fick bundlat med en Zoom G2) på min MacBook Core Duo med 2G RAM.

Men om du har tillgång till Logic så låter det ju som ett starkt alternativ... :-) Funderar själv på vad jag ska uppgradera till... senare version av Cubase? Eller kanske Logic? Eller PT? Hmm...

mvh

johan

Postat (redigerat)
På 4 sound så trodde de ej att det skulle gå till mac endast pc

...så antagligen får du bara Cubase LE för Windows, inte Cubase LE för OSX.

Det går att köra Windows-Cubase (med Boot Camp eller genom Windows i Parallels Desktop) på din Macbook. 😆

Men - om du nu hade Logic ser jag ingen anledning att sukta efter en LE-version av Cubase.

Redigerat av Linus

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.