Jump to content
Annons

G4 med problem.

Millie

Recommended Posts

Undrar om nån med Mac har råkat ut för nåt liknande? Jag har en Powerbook G4 1.5 GHz som försätter sig i vila och är omöjlig att väcka. Inte ens strömknappen funkar. För att stänga av datorn måste jag ta ut batteriet och tvångsavsluta. Hjälp!

Dela på andra sajter

Annons

Oj, knepigt. Min iBook brukar göra så där när batteriet tar slut. Men den vaknar igen när jag sätter i strömkabeln.

Inga inställningar du kan ändra? Går den in i viloläge fast du väljer att den inte ska det?

Dela på andra sajter

jag hade det problemet senast för 20 min sen.. 🙂

kolla så att adaptern sitter i ordentligt.. om möjligt, byt vägguttag för adaptern!!! de bör funka då.. 😆

Dela på andra sajter

Har testat olika uttag och olika adaptrar samt nollställt PMU. Alltså detta har hänt flera gånger och nu hela tiden. Kan det ha att göra med strömspararen på nåt sätt?

Redigerat av Millie
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.