Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Vilken föredrar ni och varför? Behöver en bra gitarrplugg och det stÄr nu mellan dessa tvÄ för mig.

Gillar att plugga in gitarrkabeln rakt in i förstÀrkaren och köra. Vilken av dom har bÀst förstÀrkar modulering? FavoritförstÀrkare Àr Twin Reverb, Basssman och Deluxe. Marshall Plexi lÄter ju ocksÄ kanon.

Annons
Postat

Jag föredrar Vox Tonelab. Pluggar Àr vÀldigt smidigt och tar ingen plats pÄ skrivbordet. Men jag har desvÀrre inte hittat nÄgon plugg som lÄter bÀttre Àn Tonelab.

Postat
Jag föredrar Vox Tonelab. Pluggar Àr vÀldigt smidigt och tar ingen plats pÄ skrivbordet. Men jag har desvÀrre inte hittat nÄgon plugg som lÄter bÀttre Àn Tonelab.

Lite i dyraste laget. Smakar det sÄ kostar det. Har du nÄgot ljudklipp?

Postat

Med dom ljudidealen skulle du bli hundra gÄnger sÄ nöjd med en Vox Tonelab, har testat bÄde Guitar rig och Amplitube och de Àr inte i nÀrheten av lika dynamiska. föredrar faktiskt Logics Guitar Amp Pro mÄnga gÄnger. NÀstan enda mjukvaran som svarar nÄgorlunda realistiskt pÄ anslag och hur volympoten pÄ guran Àr stÀlld.

Postat

Jag Àr nöjd med guitar rig2. Skönt som fan att kunna lira in bra ideer snabbt och coola effekter. et lÄter bra ocksÄ enligt mig i alla fall

Postat

Den Àr ju billigare Àn bÄde Guitar Rig och Amplitube?

Jag Àr inte hemma nu sÄ jag kan inte fixa nÄgra ljudklipp för tillfÀllet.

Postat

Kör med Amplitube 2 som komplement till Vox AC30 och Marshall i studion och jag Àr nöjd speciellt med hi-gain ljuden.

Postat (redigerat)

Jag tittade pÄ Vox Tonelab SE med integrerade pedalbordet. Hittade senare den mindre för 2995:-

Det Àr den du har antar jag?

Redigerat av mowcheeba
Postat (redigerat)

Jag tittade pÄ Vox Tonelab SE med integrerade pedalbordet. Hittade senare den mindre för 2995:-

Det Àr den du har antar jag?

Jag har bĂ„da tvĂ„. AnvĂ€nder pedalen live och desktopversionen till inspelning. Rent ljudmĂ€ssigt Ă€r de likvĂ€rdiga, bortsett frĂ„n att pedalversionen har fler förstĂ€rkarmodeller, effekter, effektloop och givetvis pedaler 😏 Desktopversionen har dĂ€remot digitalutgĂ„ng som kan vara bra nĂ€r man spelar in.

Desktopmodellen ligger som sagt pÄ 2400kr hos thomann. LÀtt den mest prisvÀrda förstÀrkarsimen i mitt tycke.

Redigerat av rainydays
Postat

Jag planerade att köpa en vox eller nÄgon av de andra burkarna men det blev aldrig av. Hade precis sÄlt av det mesta i hÄrdvaruvÀg vad det gÀllde syntar och effekter och var vÀldigt nöjd med att bara jobba i mjukvara men... för gitarr tÀnkte jag inte ens tanken...

NĂ€r jag uppgraderade mitt NI Komplete till v3 sĂ„ följde Guitar Rig 2 med och jag var vĂ€l tvungen att prova den (och blev helt sĂ„ld). Jag har sjĂ€lv lirat mycket med Twinverb (och Ă€ven Marshall) och tycker den emulerar dessa vĂ€ldigt bra. Det Ă€r dessutom otroligt enkelt att göra egna patcher med olika effektuppsĂ€ttningar m.m. AnvĂ€nder Guitar rig bĂ„de pĂ„ bas, trummor och sĂ„ng numer 🙂 .

Att köra live Àr vÀl kanske en annan sak men i studion Àr den perfekt.

Postat

Personligen föredrar jag amplitube framför guitar rig, har dock inte guitar rig hemma utan har bara provat hos en kompis sÄ det Àr vÀl kanske inte en schysst jÀmförelse.

Postat

Marshall eller Fender.. Les paul eller Stratta. 😆

SvÄrt att sÀga. Jag tycker att pluggarna lÄter vÀldigt olika. Guitarrig krÀver mycket mer av din dator sÄ den bör vara hyfsta snabb och kompetent. Det Àr inte sÄ lÀtt att ratta ljud i och med att det Àr sÄ mÄnga parametrar. Amblitube lÄter bra i crunchljuden och Àr lÀttare att anvÀnda. KrÀver inte lika mycket cpu heller.

SjĂ€lv kör jag med Vox tonelab. 😛

• 1 mĂ„nad senare...
creel (oregistrerad)
Postat

Guitar Rig 2 Àr bra men ÀndÄ inte. Bra för att man kan fÄ alla möjliga ljud, men dÄligt för att det Àr vÀrdelöst ur inspelningssynpunkt. Riktigt riktigt svÄrt att fÄ ett dugligt distljud t.ex.

Postat

Beror pÄ vad du ska spela pluggarna har sjyssta rena ljud men distljuden lÄter kasst oftast sjÀlv anvÀnder jag Podxt Àr mycket nöjd med det provade Pod 2.0 innan och den lÄter dÄ mycke bÀttre Àn nÄgÄn plugg och kostar bara 1995:-

Postat

Ja, jag Àr sjÀlv inte sÄ hemma pÄ gitarr, men min kollega Niklas testade Revalver och blev jÀtteimpad. BÀsta ampsim han testat, mycket bÀttre Àn pod t ex!

Sen Àr det ju en svensk produkt ocksÄ, kul!

Postat

Jag tycker att GuitarCombos lÄter bÀttre Àn GuitarRig (bÄda frÄn NI). Möjligen att det Àr jag som Àr usel pÄ att stÀlla in ljud, men jag fÄr till betydligt bÀttre ljud med GuitarCombos.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.