Cemo Postat 7 februari 2007 Dela Postat 7 februari 2007 (redigerat) Tja! đ Har kört med FL ett tag nu, snart 3 Ă„r... Börjar tröttna pĂ„ att anvĂ€nda tangentbordet som keyboard. Jag har en Casio CTK-471 som stĂ„r hemma.. Har aldrig tĂ€nkt pĂ„ att koppla samman dom innan nu... SĂ„ jag undrar: GĂ„r det och koppla ihop dom? Vad behöver jag isĂ„fall? Edit: Vilka kablar osv.... Tack pĂ„ förhand...!! đ Redigerat 7 februari 2007 av Cemo Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
Nexustwins Postat 7 februari 2007 Dela Postat 7 februari 2007 Vet inget om vad du har för ljudkort men om du har ett billigare skulle jag rekommendera en Midi/USB adapter, vilket gör den lÀttare att flytta. SjÀlv har jag följande: Ovan: Midi Interface M-Audio Midisport 1X1 Ovan: Midi kabel X2 (en för ut och en för in) ------------------------------------------------------------------------- Eller sÄ kan du enkelt bara köpa en sÄnhÀr, har dock ingen aning om det funkar lika bra som min. =) Ovan: Midi Interface M-Audio Midisport Uno ------------------------------------------------------------------------- Anledningen att jag har tvÄ midi kablar Àr att jag anvÀnder ett antal hÄrdvarutynthar, det behövs endast en om du ska anvÀnda synthen till klaviatur eftersom synthen inte behöver nÄgon data retunerad. //Nexustwins Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
Cemo Postat 7 februari 2007 TrĂ„dstartare Dela Postat 7 februari 2007 Tack sĂ„ mkt đ Det va exakt svaret jag ville ha đ Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
Nexustwins Postat 8 februari 2007 Dela Postat 8 februari 2007 (redigerat) Uppdaterar: Ett billigare alternativ frÄn EMU! Ovan:EMU Xmidi 1x1 Fick info via mail frÄn "Halmen musik" som ingÄr i 4-sound kedjan. Finns Àven trÄdlösa alternatvi om du har ett lÀngre avstÄnd till din klaviatur eller har behov av att flytta pÄ den ofta: CME WIDI-X8 - Heter en model... Redigerat 8 februari 2007 av Nexustwins Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.