Jump to content
Annons

Vilka trummor kör Hans Zimmer med?

Recommended Posts

micotto (oregistrerad)
Postat

Skulle gärna vilja veta vad Hans Zimmer och grabbarna gör med för instrument för att skapa musiken till The Rock och Pirates of the Caribbean.

Har ju läst att han kör mycket samplat från Londons Symfoniorkester, men vad kör de med för pluggar för trummorna? Vad krävs för att få det där "dramatiska soundet"?

Annons
Elof (oregistrerad)
Postat
roligt att man nuförtiden utgår ifrån att det är en "plugg" som genererar ljudet .... 😉

Håller med 😛

Jag antar knappast att han använt en plugg eller sampling, men man vet ju aldrig.

Filmer har ju mycket större budgetar en skivinspelningar, så det är ganska troligt att det är "på riktigt".

Postat (redigerat)

Just med trummor är det svårt att säga, för det är ju oftast mycket enklare att använda en plugg om man är ute efter ett visst sound. Och Hans Zimmer har nog alla pluggar som finns!

Stråkar och annat blir ju oftast sjukt mycket bättre med riktig orkester, och "äkta" är oftast det ideal man eftersträvar.. vilket inte alltid är fallet med trummor. 😉

Storm eller StormDrums finns det nåt som heter som är specialtrummor för film..?

Redigerat av Lars XLN Audio
Postat

jag känner en trummis som spelar just timpani och har spelat till svenska filmer med dålig budget. så jag kan nog med 100% säga att det är en riktig orkester som spelat denna musik.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.