Lincoln Postat 6 februari 2007 Dela Postat 6 februari 2007 Godkväll! Jag har precis inhandlat en ny iMacbook och det känns om än ovant toppen. Jag ska nu köpa nytt ljudkort till den i dagarna. Jag vill göra helt "färdiga" låtar o mixar mest för "demo" bruk men såklart så proffsigt som möjligt. Jag har hört mkt om Presonus Firebox, att den ska funka bra. Samt M audio 410 och focusrite saffire. Jag kan lägga mig i den prisklassen alltså runt 3000:- högst. Jag kommer att använda Logic express mest. Jag vill spela in micka upp sång, bas och piano, samt line-in gitarr och köra midi med mitt el-piano. Jag vill ha näst intill 0 latency osv. Snälla hjälp mig med tips ang detta, jag är ganska ny inom detta. Har tidigare haft en pc med cubase sx samt ett M audio MKII som fuckade upp sig rejält till slut. Mvh, Linus Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rainydays Postat 6 februari 2007 Dela Postat 6 februari 2007 Presonus Firebox eller Mackie Onyx Satellite skulle jag lägga min röst på. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 6 februari 2007 Dela Postat 6 februari 2007 iMacbook oj.. de var en ny modell ja inte hört talas om ännu.. 😎 ne, men firepod är bra för dina ändamål.. 😮 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
surikatmamma Postat 11 februari 2007 Dela Postat 11 februari 2007 Jag kapar den här tråden lite... jag tänker använda min Macbook till mestadels hiphop och är ute efter något rätt billigt, det behöver inte finnas några preamps för sånt tänker jag köpa separat, bara några ingångar och utgångar ska räcka, och så ett bra ljud på det. Bra också om det ingår ett fint mjukvarupaket. Jag har sneglat lite på M-Audio Audiophile Firewire men vette fan om det är lite dyrt för mina ändamål, och så får man ju bara med Ableton Live till det... visserligen är det ett jättebra program men lite snålt känns det. Några andra tips? 2000-kronorsklassen, tänker köra Logic Express och eventuellt Reason. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
henkebarn Postat 18 februari 2007 Dela Postat 18 februari 2007 iMacbook oj.. 😄 de var en ny modell ja inte hört talas om ännu.. 🙂 ne, men firepod är bra för dina ändamål.. 🙂 Är inte Firepoden lite att ta i? För de ändamålen behövs ju inte mer än två micingångar och en lineingång. En Firebox hade nog fungerat utomordentligt. Kanske till och med en inspire. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.