Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Ja, just ja, någon som har ett tips på ett portabelt ljudkort med 12-16 ingångar? Alltså så att jag kan spela in 12-16 sång/instrument samtidigt och få varje kanal separat på datorn utan att använda mig av ADAT. Jag behöver endast 2 utgångar(stereo). Firewire eller USB spelar ingen roll.

Tacksam för svar:o)

Annons
Postat

Ja 2st Firepod rekommenderas. Eller varför inte 2st Mackie Onyx 400F? De ligger ju på 5500kr/st nu. Då får du visserligen bara 8 preamps. Men bra sådana.

Vill du ha lite mer portabilitet och klarar dig med 4 preamps så är ju 2st Motu Ultralite ett alternativ.

Postat

Tusen tack för tipsen:o) Jag hade hoppats på att slippa köpa 2 stycken. Om man ska använda 2 ehheter, kopplar man ihop de med varandra eller kopplar man bägge 2 in i datorn? Trodde först att Focusrite saffire pro skulle göra jobbet, men som jag har förstått det, så trodde jag fel.

Postat
Tusen tack för tipsen:o) Jag hade hoppats på att slippa köpa 2 stycken. Om man ska använda 2 ehheter, kopplar man ihop de med varandra eller kopplar man bägge 2 in i datorn? Trodde först att Focusrite saffire pro skulle göra jobbet, men som jag har förstått det, så trodde jag fel.

Du kopplar ihop dem med varandra i en daisychain.

Jag kan inte komma på något portabelt kort som har fler analoga ingångar iaf.

Saffire Pro gör ju jobbet, men då måste man ju ha en extra preamp rack. Och då skulle jag hellre satsa på alternativen ovan.

pme (oregistrerad)
Postat

Varför inte adat? En fireface800 eller 400 har adat. Du kan alltså använda dig av

firewire porten för att få access till adat, och därmed ansluta adat. Har man flera

ljudkort som ska köras parallell måste de ha worldklock annars kommer kanalerna glida.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.