Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hur ser utbudet ut på elektriska 12:or som inte är allt för dyra?

De enda jag har sett är Rickenbacker, men de är ju inte direkt billiga.

Annons
Postat

Om det är för studiobruk, och du redan äger en elgura, så finns ju alternativet att köpa en billig elgura till, Nashvillestämma denna (bara oktavsträngarna) och med denna dubbar du originalgitarren. Då får man ett mysigt 12-strängat ljud som dessutom går att panorera ut från den andra guran. Vet inte vad som blir mest likt Rickenbacker - 2xhumbucker eller 2x single coil. Nån annan som testat?

Postat
aha, då blir det givetvis Fitzpatrick där jag handlar billigare... 😄

aha lyx, ta en titt på deras hellraiser model, till och med den 6-strängade versionen är intressant.

Postat

daisy rock är 24 3/4” i mensur, jag vete tusen om det blir så snyggt på en 12 strängad, jag vill nästan ha en fullstor hals, för enligt mig så skall 12-strängad vara lite ljusare i tonen än en vanlig akustisk. (en 12 strängad skall skimra i tonen om någon förstår den liknelsen)

Postat

hej

vetnt om denna tråd är avslutad...

men d finns visst någon 12:a med mick som heter Tension

fanns att beställa hos dom dlesta handlare för ca: 2.000spänn

Lycka till

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.