Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag har ett M-Audio FW-410 samt SX3. Trots att jag gainar upp ljudkortets mikingång så det nästan klipper över i rött på lysdioden, så får jag bara upp VU metern på sångkanalen till ca hälften i Cubase. Ändå har jag dragit på ingångsbussen i SX så mkt jag kan.

Har jag missat nåt i M-Audio's kontrollpanel?

Annons
Postat (redigerat)

Så länge du spelar in i 24bit lr 32fp så e det inget du behöver oroa dig över. Av den lilla erfarenhet jag har av sånginspelning, så brukar sång ha låg RMS...Vill du tvunget fylla mätaren, så koppla in en limiter i inspelningskedjan precis innan du matar det in i ljudkortet...

Redigerat av Hype
Postat

Hype: ...och det har jag redan (Behringer Autocom) och den står på brickwall. Höjer sakta på Autocomens output tills det låter hörbart illa i lurarna och klipper i M-Audion, backar lite. Ändå får jag den låga nivån i SX.

Ska jag köra på ändå och se vart det tar vägen , eller flera förslag?

Postat

Testa Blockfish, en gratis vst-kompressor som är bra för att boosta upp sången när den känns lite låg. Vallhagen tipsade mig om den o jag har använt den frekvent sedan dess!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.